
Raczej dla nikogo nie jest zaskoczeniem, że pierwszym miejscem w zestawieniu przygotowanym przez Brand Finance może pochwalić się Apple. Firma z Cupertino już od kilku lat pozostaje niepokonana, a w porównaniu do zeszłego roku wartość jej marki wzrosła o kolejne 17 miliardów dolarów (14%), dając łączną wycenę na poziomie prawie 146 mld USD. Na drugim miejscu znalazło się Google, które także dość znacznie poprawiło swój ubiegłoroczny wynik, ponieważ wzrost wartości wyniósł aż 23%, co dało łączną wycenę na poziomie 94 miliardów dolarów i pozwoliło wskoczyć o jedno miejsce wyżej w rankingu. Co ciekawe, Google równocześnie jest najlepiej ocenianą marką pod względem stabilności, gdyż tylko ta firma z całej pierwszej dziesiątki otrzymała ocenę AAA+. Ostatnie miejsce na podium przypadło Samsungowi, który rok wcześniej mógł pochwalić się drugą pozycją. Jest to spowodowane dość małym wzrostem wartości, który wyniósł tylko 2%.
Czwarta lokata przypadła Amazonowi, który równocześnie dość znacznie poprawił swój zeszłoroczny rezultat, ponieważ poprzednio mógł pochwalić się zaledwie ósmą pozycją w zestawieniu. Co prawda marka ta jest głównie znana dzięki działalności na rynku e-commerce, ale od dłuższego czasu wiąże się także z technologiami poprzez tworzenie własnych urządzeń i inwestycje w nowe rozwiązania. Pierwszą piątkę zamyka Microsoft, który zanotował minimalną poprawę względem 2015 roku, a wycena jego marki wyniosła nieco ponad 67 miliardów dolarów. Przy okazji warto też zauważyć, że aż 8 firm z pierwszej dziesiątki pochodzi z USA. Wyjątkami jest tu jedynie Samsung i China Mobile. Pełne zestawienie obejmujące 500 najdroższych marek świata można znaleźć na stronie Brand Finance.