Branża technologiczna jest jedną z najbardziej dochodowych gałęzi rynku, a jej liderzy już od dłuższego czasu mogą poszczycić się ogromnymi wycenami wartości. Równocześnie ich loga są rozpoznawalne na całym świecie, co daje im przewagę nad różnymi koncernami naftowymi, które pomimo porównywalnej wartości pozostają nieznane dla przeciętnych osób. Dzięki temu to właśnie firmy z branży technologicznej zdominowały ranking najcenniejszych marek świata.

Raczej dla nikogo nie jest zaskoczeniem, że pierwszym miejscem w zestawieniu przygotowanym przez Brand Finance może pochwalić się Apple. Firma z Cupertino już od kilku lat pozostaje niepokonana, a w porównaniu do zeszłego roku wartość jej marki wzrosła o kolejne 17 miliardów dolarów (14%), dając łączną wycenę na poziomie prawie 146 mld USD. Na drugim miejscu znalazło się Google, które także dość znacznie poprawiło swój ubiegłoroczny wynik, ponieważ wzrost wartości wyniósł aż 23%, co dało łączną wycenę na poziomie 94 miliardów dolarów i pozwoliło wskoczyć o jedno miejsce wyżej w rankingu. Co ciekawe, Google równocześnie jest najlepiej ocenianą marką pod względem stabilności, gdyż tylko ta firma z całej pierwszej dziesiątki otrzymała ocenę AAA+. Ostatnie miejsce na podium przypadło Samsungowi, który rok wcześniej mógł pochwalić się drugą pozycją. Jest to spowodowane dość małym wzrostem wartości, który wyniósł tylko 2%.

Czwarta lokata przypadła Amazonowi, który równocześnie dość znacznie poprawił swój zeszłoroczny rezultat, ponieważ poprzednio mógł pochwalić się zaledwie ósmą pozycją w zestawieniu. Co prawda marka ta jest głównie znana dzięki działalności na rynku e-commerce, ale od dłuższego czasu wiąże się także z technologiami poprzez tworzenie własnych urządzeń i inwestycje w nowe rozwiązania. Pierwszą piątkę zamyka Microsoft, który zanotował minimalną poprawę względem 2015 roku, a wycena jego marki wyniosła nieco ponad 67 miliardów dolarów. Przy okazji warto też zauważyć, że aż 8 firm z pierwszej dziesiątki pochodzi z USA. Wyjątkami jest tu jedynie Samsung i China Mobile. Pełne zestawienie obejmujące 500 najdroższych marek świata można znaleźć na stronie Brand Finance.