Za pośrednictwem Steama twórcy produkcji Deus Ex: Mankind Divided poinformowali graczy, że w dniu premiery ich najnowsza gra nie będzie obsługiwała DirectX-a 12. Producenci twierdzą, że obsługa najnowszych bibliotek zostanie dodana do gry w późniejszym czasie, wraz ze specjalną łatką. Sytuacja ta spowodowana jest koniecznością posiadania większej ilości czasu na optymalizację gry.
Już pierwsze zapowiedzi najnowszej odsłony cyklu Deus Ex obiecywały graczom, że nowa produkcja ma w pełni wykorzystać zalety nowego API firmy Microsoft. Richard Huddy, pracownik AMD, twierdził we wrześniu, że od pierwszego dnia grę będzie można uruchomić wykorzystując biblioteki DirectX 12. Dziś jednak wiemy, że niestety nie możemy na to liczyć. Do premiery gry pozostało już tylko kilka dni, jednak wtedy też zagramy w nią jedynie w trybie DirectX 11.

Jak twierdzą twórcy, niezbędne procesy optymalizacyjne wymagają dłuższej pracy, niż pozostało im do premiery gry. Aby uniknąć opóźnień premiery, postanowili oni więc odłożyć na później wydanie aktualizacji wprowadzającej obsługę DirectX 12. Publikacja łatki zaplanowana jest na połowę września, jednak konkretna data nie została oficjalnie podana do wiadomości, co może grozić jej opóźnieniem.

Z pewnością zapowiadanie poprawek jeszcze przed premierą tytułu nie zachwyci klientów, choć z przykrością należy zauważyć, że sytuacje tego typu powoli stają się standardem. Jako przykład można podać choćby grę Thief, która również obsługę nowych bibliotek otrzymała po premierze.