W nowej wersji aplikacji nawigacyjnej NaviExpert 9.3 został udostępniony nowy tryb wyświetlania wskazówek dojazdu do celu. Dzięki ekranowi HUD (Head-Up Display) najważniejsze informacje nawigacyjne za sprawą lustrzanego odbicia specjalnie przygotowanego ekranu prezentowane są bezpośrednio na przedniej szybie pojazdu.

Według badań przeprowadzonych przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy OSRAM 40% respondentów przyznaje, że jazda nocą jest bardziej męcząca niż za dnia, a co piąty kierowca stara się unikać przemieszczania się samochodem po zmroku. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, NaviExpert udostępnił bezpłatną opcję ekranu HUD, który dzięki odbiciu lustrzanemu prezentuje na przedniej szybie informacje o najbliższym manewrze, odległości do niego, a także obowiązujące na danym odcinku ograniczenie prędkości oraz aktualną prędkość pojazdu.

Początkowo ekrany HUD miały zastosowanie militarne prezentując informacje w samolotach bojowych. Dziś tego typu ekrany wykorzystywane są także przez producentów oprogramowania nawigacyjnego. - Dzięki ekranowi HUD kierowca podróżujący po zmroku z NaviExpert może korzystać z uproszczonego widoku nawigacji zawierającego wyłącznie najważniejsze informacje, które wyświetlane są na szybie samochodu. Dzięki zastosowaniu niemęczących oczu kolorów wskazówek dojazdu do celu, a także braku konieczności montażu telefonu lub tabletu na szybie, znacznie poprawia się komfort nocnej jazdy - mówi Katarzyna Przybylska z NaviExpert.

Aby włączyć HUD w NaviExpert wystarczy po wytyczeniu trasy na ekranie nawigacyjnym kliknąć sprzętowy przycisk opcji, a następnie wybrać ekran HUD spośród dostępnych kategorii. Każdorazowe dotknięcie ekranu z HUD-em obraca go o 90 stopni, co pozwala dopasować go do poprawnego wyświetlania informacji niezależnie od położenia urządzenia na desce rozdzielczej samochodu.

Najnowsza wersja NaviExpert z ekranem HUD jest dostępna do pobrania dla wszystkich użytkowników posiadających urządzenie z systemem operacyjnym Android w sklepie Google Play oraz za pośrednictwem strony getne.pl. Docelowo funkcja pojawi się także w aplikacji dostępnej na urządzeniach z systemem iOS oraz Windows Phone.

[Łukasz Szewczyk]