Pierwszy kwartał 2015 roku komórkowa sieć Plus zakończyła liczbą ponad 11,96 mln aktywnych kart SIM - wynika z danych finansowych Grupy Cyfrowy Polsat. Przybywa użytkowników usług internetu mobilnego, z którego korzysta już ponad 1,6 mln użytkowników.

Na koniec marca 2015 roku Polkomtel, operator komórkowej sieci Plus obsługiwał 11,966 aktywnych kart SIM usług telekomunikacyjnych. Przypomnijmy, że operator dostosowuje swoje raportowanie do standardu Komisji Europejskiej, stosującej 90?dniową definicję aktywności kart przedpłaconych.

Usługi głosowe

Na koniec pierwszego kwartału 2015 roku z telefonicznych usług głosowych korzystało łącznie 10,381 mln użytkowników (spadek o 428 tys. rok do roku). Jednocześnie, komórkowa sieć Plus posiada łącznie 6,552 mln aktywnych użytkowników usług telefonii komórkowej w systemie abonamentowym (spadek 161 tys. rok do roku) oraz 3,775 mln aktywnych usług telefonii komórkowej w systemie pre-paid (spadek o 267 tys.)

Internet

Z kolei z internetowych usług korzystało łącznie 1,639 mln użytkowników (wzrost o 379 tys. rok do roku). Operator obsługuje już 1,436 mln aktywnych usług internetowych w systemie abonamentowym (wzrost o 404 tys. rok do roku) oraz 0,203 mln aktywnych usług telefonii komórkowej w systemie pre-paid (spadek o 0,025 tys.)

Polkomtel notuje ciągły wzrost liczby użytkowników smartfonów, które w pierwszym kwartale 2015 roku stanowiły około 85 proc. całkowitej sprzedaży telefonów. W efekcie, w marcu 2015 roku już 4,7 mln kart SIM zalogowanych w sieci Plus aktywnie korzystało Liczba aktywnych użytkowników transmisji danych (wzrost o 25 proc. rok do roku).

Klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu jako pierwsi w Polsce mogą korzystać z Internetu w technologii LTE na częstotliwości 800 MHz. W zasięgu Internetu LTE Plusa i Cyfrowego Polsatu jest już ponad 90% Polaków, dzięki uruchomieniu ponad 1000 nowych stacji bazowych przez Grupę Midas w ramach budowy sieci LTE800.

Dodatkowo Plus wprowadził dla wszystkich swoich klientów technologię HD Voice na terenie całego kraju. Dzięki HD Voice klienci Plusa mogą się cieszyć jeszcze lepszą jakością połączeń i większym komfortem prowadzonych rozmów.

[Łukasz Szewczyk]