Startuje nowa platforma telewizyjna on-line - Newsrm.TV. Działać będzie w modelu internetowej, telewizyjnej agencji informacyjnej, której celem jest dostarczanie wysokiej jakości materiałów wideo tworzonych na potrzeby mediów ogólnopolskich i regionalnych.

Utworzenie redakcji Newsrm.TV odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na materiały wideo o charakterze informacyjnym ze strony mediów, firm i instytucji z otoczenia biznesu. Z danych publikowanych przez IAB Polska, Redefine oraz Gemius Megapanel jednoznacznie wynika, że liczba użytkowników TV online w Polsce rośnie o około milion osób rocznie. Przyrost ten ściśle związany jest popularyzacją urządzeń? SmartTV, smartfonów i technologii szybkiego przesyłu danych. Wpływa to na wzrost liczby informacji multimedialnych publikowanych przez czołowe platformy informacyjne. A co za tym idzie, rośnie popyt na treści wideo i outsourcing telewizyjnych materiałów dziennikarskich.
Platforma Newsrm.TV ma być cennym źródłem informacji dla mediów poszukujących wciąż nowych treści wideo w jakości full HD, przygotowanych przez profesjonalne ekipy reporterskie. Nasz zespół, posiada doświadczenie zdobyte w ogólnopolskich mediach informacyjnych - prasie, radiu i telewizji, będzie dostarczał innym redakcjom zarówno newsów o charakterze biznesowym jak i materiałów life-style
- mówi Edyta Piotrowska, wydawca portalu Newsrm.TV

Jak wynika z danych IAB Polska ruch czołowych telewizji internetowych w Polsce na platformach nonPC stanowi już ponad 40% oglądalności na wszystkich platformach, dlatego też platforma Newsrm.TV dostępna jest dla użytkowników zarówno w wersji online jak i mobilnej. Media po zalogowaniu mogą bezpłatnie pobierać i publikować materiały ze strony www.newsrm.tv.

Utworzenie nowej platformy informacyjnej wpisuje się również w światowy trend rosnącego zapotrzebowania ze strony firm na szybko tworzony content wideo w przystępnej cenie. Według danych Custom Content Council wzrost zapotrzebowania na tzw. branded video w Stanach Zjednoczonych wyniósł 19%. Dla przykładu ten sam wskaźnik dla newsletterów, czy e-zinów to zaledwie 4%.

Klientom korporacyjnym oprócz przygotowania newsów na zlecenie, możemy zaproponować przekazy na żywo w technologii streamingu live, zdjęcia z powietrza i wirtualne studio do wywiadów z ekspertami oraz firmowych wideo blogów eksperckich
- podkreśla zarządzający platformą Andrzej Gurazda

Studio Newsrm.TV mieści się w samym centrum Warszawy, przy ul. Świętokrzyskiej w sąsiedztwie siedziby Biura Informacyjnego Parlamentu Europejskiego i gmachu telewizji publicznej.

[Łukasz Szewczyk]