Xiaomi stał się trzecim co do wielkości producentem smartfonów na świecie. Chińską firmę wyprzedzają jedynie tacy giganci jak Samsung i Apple. Według raportu Strategy Analytics do Xiaomi należy obecnie 5,6 procent światowego rynku smartfonów.

Xiaomi w swej krótkiej karierze zdołało pokonać dwóch gigantów w walce o podium - Lenovo oraz LG, bez ekspansji poza rodzinny rynek. Dopiero niedawno firma postanowiła rozpocząć sprzedaż swoich produktów w Indiach oraz Singapurze. Następnym przeciwnikiem do ''pokonania'' dla chińskiego producenta stanie się gigant z Cupertino - Apple.

Xiaomi powstało w 2010 roku i w bardzo szybkim tempie zaczęło zdobywać udziały w światowym rynku smartfonów, głównie skupiając się na chińskim rynku. Obecnie 5,3% rynku należy do Xiaomi, podczas gdy jeszcze w ubiegłym roku były to tylko około 2%. Założycielem firmy był Lei Jun, który wzoruje swoje zachowanie, ubiór i styl prezentacji na Stevie Jobsie. Produkty Xiaomi również mogą wykazywać pewne podobieństwo do iPhone'ów.

Założyciel chińskiego giganta, Lei Jun bardzo szybko zbudował potęgę swojej firmy. Xiaomi jest niesamowicie wręcz popularną marką smartfonów w Chinach i to właśnie dzięki sprzedaży urządzeń na tamtym rynku, producent notuje aż tak dobre wyniki. Warto zauważyć, że w ostatnim kwartale Chińczycy sprzedali aż 18 mln sztuk swoich konstrukcji.

Jesli rozwojowe tendencje Xiaomi skupą się na rozwijających się gospodarkach, to zapewne w bardzo szybkim czasie wyprzedzi Apple pod względem liczby sprzedanych smartfonów. Gdy ekspansja do takich krajów jak Indie czy Brazylia zakończy się sukcesem, przyjdzie czas na podbój rynków dojrzałych, czyli Europy i USA.