Newseria Inwestor to nowy, multimedialny serwis agencji informacyjnej Newseria o profilu giełdowym. Uzupełni on dotychczasową ofertę agencji o informacje z życia spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych oraz rynku kapitałowego.

Agencja informacyjna Newseria Inwestor zajmie się relacjonowaniem najważniejszych wydarzeń związanych z działalnością Giełdy Papierów Wartościowych i spółek na niej notowanych - mówi Maria Krasicka, redaktor naczelna agencji. Codziennie w ramach serwisu będą realizowane tradycyjne depesze, ale także wywiady oraz nagrania z najważniejszymi uczestnikami rynku kapitałowego, prezesami spółek i analitykami - dodaje Krasicka.

Każdego dnia w serwisie będzie pojawiało się kilkadziesiąt depesz. Część także uzupełnionych o materiały audio oraz wideo w jakości HD. Dziennikarze i inni użytkownicy będą mogli korzystać także z kanałów informacyjnych spółek, gdzie będą znajdowały się najważniejsze informacje dotyczące ich działalności i inwestycji. Będą tam także komentarze do wyników finansowych, analizy, opracowania, relacje z debiutów i innych ważnych wydarzeń.

Serwis - tak jak poprzednie - adresowany jest do mediów, ale korzystać z niego mogą także inwestorzy, którzy będą mieli możliwość zamówienia bezpłatnego newslettera z informacjami publikowanymi przez agencję.

"Nad pozyskaniem newsów i przygotowaniem materiałów będzie pracował kilkunastoosobowy zespół dziennikarzy" - mówi redaktor naczelna Maria Krasicka. Głównym wydawcą serwisu została Magdalena Weiss, w Newserii od roku - wcześniej wydawca w TVN CNBC. W studiu giełdowym z gośćmi Newserii Inwestor rozmawiać będzie Maciej Szczygieł, związany z Newserią od początku roku, wcześniej analityk w TVN CNBC.

Serwis giełdowy, jest trzecim, obok biznesowego i lifestylowego, serwisem Agencji Informacyjnej Newseria. Wraz z uruchomieniem nowego serwisu zmianie uległ wygląd i niektóre funkcjonalności serwisów Newseria Biznes i Newseria Lifestyle. Dostęp do wszystkich serwisów jest otwarty. Media mogą pobierać i wykorzystywać materiały bezpłatnie. W ciągu ponad dwu i pół letniej działalności agencja Newseria opublikowała blisko 5 tysięcy multimedialnych depesz. Ponadto posiada także około trzech tysięcy zarejestrowanych użytkowników, głównie dziennikarzy, którzy codziennie otrzymują informacje o najważniejszych wydarzeniach.