Microsoft zaprezentował drugą generację kontrolera ruchu Kinect dla komputerów osobistych, który wygląda prawie tak samo, jak Kinect w wersji dla Xboksa One.

Kinect dla Windows różni się od konsolowego odpowiednika - na górze widnieje logo Kinect, a włącznik zasilania został oznaczony standardowym symbolem, nie "X", jak w przypadku Xboksa One. Dodatkowo, urządzenie wymaga osobnego połączenia ze źródłem zasilania. Z komputerem łączy się je za pomocą USB 3.0.

Microsoft przekazał, że wraz z kontrolerem otrzymamy specjalny hub i zasilacz, które są wymagane do działania Kinecta. Hub posiada złącza dla zasilacza, port USB 3.0 oraz wtyczkę dla przewodu czujnika.

Nie jest jeszcze jasne, czy pecetowy Kinect będzie posiadał wszystkie funkcje znane z konsoli. Urządzenie zbudowane z myślą o Xbox One rozwija możliwości poprzednika z X360, oferując między innymi lepsze kąty widzenia, większy zakres kolorów, mniejsze opóźnienia czy kamerę w paśmie podczerwonym.