Najpopularniejszy na świecie portal społecznościowy Facebook wprowadza kolejne zmiany w ofercie reklamowej i udostępnia popularny reklamy Carousel także na urządzenia mobilne.

Wprowadzony w zeszłym roku format reklamowy Carousel umożliwiający prezentację kilku zdjęć i linków w jednej reklamie pozwolił reklamodawcom obniżyć wskaźnik cost per conversion o 30-50%, a cost per click o 20-30% w porównaniu do reklamy opartej na jednym zdjęciu i linku. Sukces tego formatu, wcześniej nazywanego Multi-product ads, sprawił, że Facebook rozszerzył go o możliwości reklamowania aplikacji mobilnych.

W formacie Carousel może się znaleźć do pięciu zdjęć z linkami. Firmy wykorzystują tę interaktywną, przyciągającą uwagę formę do promocji marki i produktów na wiele różnorodnych sposobów, przykładowo marka MINI wykorzystała carousel do zabrania ludzi na wirtualną wycieczkę po wnętrzu nowego MINI Hardtop 4 Door. Z kolei Neiman Marcus przeniósł na Facebooka katalog wiosennej kolekcji butów i torebek, notując 3-razy lepszy wskaźnik konwersji.

Format reklamowy Carousel umożliwia także sprawdzenie, które linki cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników, dzięki czemu Facebook może zoptymalizować kolejność ich wyświetlania. Wstępne analizy pokazują, że zastosowanie tej opcjonalnej funkcji pozwala na podniesienie współczynnika klikalności o średnio 12%.

[Łukasz Szewczyk]

Firma ProLine aktywnie uczestniczy w portalach społecznościowych. Zapraszamy do kontaktów przez kanały socialmedia: