McDonald's zaprezentował na rynku amerykańskim Ambasadora Happy Meal - animowaną postać (popularny kartonik, w który pakowane są zestawy dla dzieci), która ma zapewniać dzieciom rozrywkę oraz zachęcać do wybierania z menu zdrowszych niż hamburgery produktów, jak owoce, warzywa, czy jogurty.

Nowy pomysł nie przypadł jednak do gustu internautom, którzy rozpoczęli falę krytyki w mediach społecznościowych, nazywając postać potworem, czy stwierdzając, że zamiast bawić, będzie straszył dzieci. Co ciekawe, Ambasador Happy Meal nie jest nowym pomysłem - debiutował już m.in. na rynku francuskim, gdzie został przyjęty całkiem entuzjastycznie.

Koncern ma nadzieję, że nowa postać spotka się jednak z większą przychylnością ze strony samych dzieci.

"Chcemy zachęcić dzieci do jedzenia większej ilości owoców i warzyw oraz do rezygnacji ze słodkich napojów gazowanych na rzecz mleka, soku lub wody - napisał McDonald's w oświadczeniu.