Mozilla ogłosiła, że rezygnuje z planów wprowadzenia reklam na nowej karcie przeglądarki. Pierwotnie zakładano, że znajdą się tam skróty kierujące do witryn partnerów.

W lutym tego roku Mozilla informowała, że nowa karta w Firefoksie z czasem będzie wyświetlać reklamy. W postaci miniaturek konkretnych stron internetowych, wśród których pojawiłyby się sponsorowane witryny oraz te bliskie naszej lokalizacji. Reakcja użytkowników przychylna nie była, więc Mozilla zareagowała, ogłoszeniem, że reklam w Firefoksie nie będzie.

Johnathan Nightingale, wiceprezes Mozilli, napisał na oficjalnym blogu, że wprowadzenie sponsorowanych linków na nowej karcie nie byłoby zgodne z filozofią organizacji non-profit. "To się nie wydarzy" - kwituje krótko Nightingale.

Jednocześnie zapowiedziano, że w najbliższych tygodniach wprowadzone zostaną eksperymentalne zmiany na nowej karcie przeglądarki. Nie będą one dostępne oczywiście w oficjalnym wydaniu przeglądarki, a jedynie w wersji pre-release. Mozilla wciąż szuka rozwiązań maksymalnie przyznanych użytkownikowi.

Poprzez Directory Tiles Mozilla zapewne chciała po części sfinalizować prace nad liskiem. Obecnie około 90% przychodów fundacji pochodzi od Google. Pozostałe 10% od innych firm. Nic więc dziwnego, że Mozilla szuka sposobów na pozyskanie funduszy z innych źródeł. Jak jednak widzimy, liczy się przede wszystkim z opinią użytkowników i to jest najważniejsze.