Jak wynika z najnowszych danych opracowanych przez Strategy Analytics, Samsung odzyskał pozycję samodzielnego lidera na rynku smartfonów w pierwszym kwartale 2015 roku.

Samsung Electronics Co Ltd sprzedał w pierwszym kwartale 2015 roku więcej smartfonów niż jego główny rywal, firma Apple Inc i tym samym odzyskał tytuł największego producenta i sprzedawcy smartfonów na świecie. Rok temu koreańska firma kontrolowała 31,2% rynku smartfonów, teraz tylko 24,1%. Zaś Apple zwiększył swój udział z 15,3% do 17,7%. Samsung jest nadal pierwszym miejscu, ale kontroluje tylko 22,2% światowego rynku. Apple zadowala się 13,7%, a Microsoft/Nokia stale traci rynek - jego udział w przeciągu ostatniego roku spadł z 11,4% do 7,6%. Na trzecim miejscu znalazły się urządzenia sygnowane marką Lenovo-Motorola, których sprzedano "jedynie" 18,8 mln. Czwarta pozycja należy do Huawei, które zrealizowało zamówienia na 17,3 mln takich urządzeń. Pozostali producenci sprzedali 164,5 mln smartfonów, co przekłada się 47,7% udział.

W pierwszym kwartale bieżącego roku Samsung osiągnął zysk netto na poziomie 4,35 mld dolarów, co oznacza spadek o 39% rdr. Zysk ze sprzedaży urządzeń mobilnych wyniósł 2,5 mld dolarów - spadek o 58% w tym samym okresie. Dla porównania Apple w tym samym czasie zarobiło 13,6 mld dolarów. W kontekście bardzo dobrej sprzedaży najnowszego Galaxy S6 i S6 Edge można założyć, że rynkowa pozycja Samsunga będzie się umacniać. Trzeba jednak pamiętać, że w oficjalnej ofercie Samsunga znajduje się kilkanaście modeli smartfonów, podczas gdy Apple oferuje obecnie jedynie cztery. Oferta koreańskiej firmy jest również bardziej zróżnicowana pod względem cenowym co powoduje, że skierowana jest do znacznie szerszego grona potencjalnych odbiorców.