Umowa z firmą Samsung obejmuje wszystkie 75 rynków, na których sprzedawane są auta SEAT. Oprócz zapewniania łączności w autach hiszpańskiego producenta, wzajemne porozumienie umożliwia firmie Samsung dostarczanie do aut marki SEAT podstawowego oprogramowania, które pozwoli hiszpańskiemu producentowi tworzyć własne aplikacje samochodowe obsługiwane z poziomu telefonów Samsung.
Pojazdy będą wyposażone w technologię MirrorLink oraz w system informacyjno-rozrywkowy łączący je z urządzeniami Samsung za pośrednictwem aplikacji opracowanych przez markę SEAT. MirrorLink to odpowiedź na problem łączności między autem a inteligentnym urządzeniem. Treści ze smartfona są pokazywane na wyświetlaczu samochodowym w sposób bezpieczny, który nie rozprasza kierowcy. Tym samym prowadzący pojazd może mieć dostęp do aplikacji, nie spuszczając oczu z drogi. Możliwe jest także dodanie akcesoriów do noszenia, które będą obsługiwały dodatkowe funkcje.
Już na Mobile World Congress 2015 w Barcelonie firmy Samsung i SEAT prezentowały model SEAT Leon wyposażony w technologie Samsung, które za kilka miesięcy pojawią się w nowej linii modeli. Koncepcje przyszłości, nad którymi pracują obie marki, zaprezentowano zarówno podczas jazdy, jak i zdalnie.
Firmy zaprezentowały takie funkcje jak:
- Wybieranie oświetlenia samochodu, ustawień klimatyzacji, ulubionej muzyki, a nawet komunikatu powitalnego podczas wsiadania do samochodu,
- Odblokowywanie i zamykanie drzwi auta marki Seat za pomocą zegarka typu smartwatch,
- Nowa aplikacja SEAT ConnectApp zapewniająca skuteczność, wydajność (odczytywanie i pisanie e-maili) oraz przyjemność podczas jazdy, np. poprzez interakcję z danymi samochodu. Może nawet sprawdzać tętno użytkownika w trakcie prowadzenia auta.
[Łukasz Szewczyk]