Twitter obchodził wczoraj swoje 10 urodziny. Zespół zarządzający jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych świata pochwalił się, że to właśnie 21 marca 2006 roku opublikowano za jego pomocą pierwszy post. Autorem komunikatu był Jack Dorsey, aktualny dyrektor generalny rozwijającej usługę firmy. Sama platforma od tego czasu przeszła natomiast bardzo długą drogę, zmagając się z m.in. problemami finansowymi oraz konkurencją w postaci Facebooka.

Z udostępnionych w sieci informacji wynika, że Twitter ma obecnie przeszło 300 mln aktywnych użytkowników. Trzeba przyznać, że to ogromny sukces - dzięki tak dużej liczbie korzystających z serwisu osób, platforma jest dzisiaj trzecim co do wielkości portalem społecznościowym na świecie. Niestety, jednocześnie ciężko nie zauważyć, że wyraźnie przegrywa ona ze swoim najgroźniejszym rywalem - Facebookiem. Założona przez Marka Zuckerberga usługa według danych ze stycznia tego roku może bowiem pochwalić się już prawie 1,5 mld społecznością. Mikroblog pod względem popularności niedawno został także wyprzedzony przez Instagrama, który we wrześniu miał ponad 400 mln użytkowników.

Jak dalej będzie kształtował się rozwój Twittera? Trudno powiedzieć. Serwis z pewnością potrzebuje jednak sporych zmian - do końca 2015 roku firma cały czas przynosiła bowiem straty, a jeszcze nie tak dawno w sieci głośno mówiło się o tym, że wycena jej akcji na przestrzeni dwóch lat spadła z 69 dolarów do niecałych 18 dolarów.