Firma Google ma już 17 lat, przez ten czas mocno się zmieniła. Z dniem 1 września dokonała kolejnej dużej zmiany. Jak twierdzi Google na swoim blogu, modyfikacja logo typu spowodowana była głównie dostosowaniem się do wielu różnym platform, aplikacji i urządzeń. Google chce być dobrze rozpoznawalne niezależnie czy korzystacie ze smartfonu, telewizora, smartwatcha, deski rozdzielczej w swoim samochodzie czy w końcu klasycznego komputera PC.
Firma chce wprowadzić nowy język wizualny, który oddaje dzisiejszą rzeczywistość i wskazuje kiedy użyteczność Google pracuje dla Nas, nawet na najmniejszym ekranie. Google przenosi logo i filozofię marki ze świata strony w przeglądarce internetowej, do świata nieskończonej liczby urządzeń i różnorodnych sposobów wprowadzania informacji takich jak dotyk, pisanie czy mowa. Na przykład kolorowy symbol mikrofonu pozwala na interakcję ale i identyfikację że właśnie korzystacie z usług i narzędzi od Google.

Firma także porzuca ikonę z małą niebieską literą G i zamienia ją na symbol, zgodny z logo i kolorową identyfikacją.

Google już wielokrotnie zmieniało swoje logo, dziś jednak chce aby obecna aktualizacja jak najlepiej oddała wszystkie metody w jakich Google pomaga Nam w narzędziach takich jak: Wyszukiwarka, Gmail, Mapy, Chrome i wiele innych. Wg. Google w nowym logo zawarte są najlepsze rzeczy jakie posiada czyli prostota, czytelność, kolorowość, przyjazność, które dziś przybrało właśnie taką formę dla dzisiejszego jak i przyszłego Google.

Nowy design będzie stopniowo pojawiał się w kolejnych produktach w ciągu najbliższych dni, ale już dziś widać zmiany w Google Plus, Mapach i kilku innych produktach.