
Google ogłosiło nową, otwartą inicjatywę - Accelerated Mobile Pages. Jej celem jest znacząca poprawa wydajności mobilnej sieci Web. Twórcy nowej inicjatywy wyjaśniają, że chcą, aby strony internetowe z bogatą zawartością, jak np.: wideo, animacje czy grafiki, współpracowały z "eleganckimi" (smart) reklamami i ładowały się natychmiastowo. Drugą istotną rzeczą jest, by ten sam kod działał na wielu platformach i urządzeniach, tak, żeby zawartość strony mogła się pojawić szybko, bez względu na to, jaki rodzaj telefonu, tabletu lub telefonu używacie.
Projekt opiera się na technologii AMP HTML, nowym otwartym frameworku, opracowanym w całości na bazie istniejących technologii Web, co umożliwia budowanie lekkich wersji stron internetowych.
Do nowej inicjatywy dołączyło już 30 wydawców z całego świata. Z kolei Twitter, Pinterest, WordPress.com, Chartbeat, Parse.ly oraz LinkedIn to pierwsza grupa partnerów technologicznych, którzy planują zaimplementować technologię AMP HTML w swoich serwisach.
[Łukasz Szewczyk]