Lenovo ma w tej chwili 35% udziałów rynku komputerów w Polsce i plany na dalsze umocnienie swojej pozycji, przede wszystkim jeśli chodzi o komputery stacjonarne. Według danych IDC tylko Polska, Czechy i Rumunia spośród krajów europejskich zanotowały w ubiegłym roku wzrosty w sprzedaży komputerów. Wynik ten jest związany z zakończeniem wsparcia technicznego dla systemu Windows XP. Firmy postanowiły wymienić swoje "wiekowe" już maszyny na nowsze. Nie przewiduje się jednak, aby niedawna premiera Windows 10 wpłynęła dodatkowo na proces wymiany sprzętu w przedsiębiorstwach.

Coraz więcej przychodów ze sprzedaży komputerów przynosi segment urządzeń konwertowalnych, czyli hybryd laptopów z tabletami. W Polsce bardzo dynamicznie rozwija się też sektor gamingowy. Zarówno przenośne jak i stacjonarne komputery przeznaczone dla graczy stają się coraz popularniejsze. Lenovo zamierza w najbliższych miesiącach poszerzyć ofertę na naszym rynku o stacjonarne jednostki dedykowane graczom. Firma chce też zwiększyć obecność marki Motorola na rynku mobilnym w Polsce.

Choć dane z rodzimego rynku komputerów są optymistyczne, to producenci zdają sobie sprawę, że trend ten nie będzie trwał wiecznie. Skupiają się na promocji rozwiązań dotyczących poszczególnych grup docelowych (urządzenia dla graczy, sprzęt biznesowy) oraz przenoszą ciężar biznesu na rozwiązania mobilne - smartfony, tablety oraz hybrydy.