Idea "HTTPS Everywhere" jest prosta i została wstępnie przedstawiona podczas czerwcowej konferencji Google I/O. Internetowy gigant zamierza wykorzystać wszystkie swoje możliwości techniczne do popularyzacji protokołu HTTPS, uważanego za bezpieczniejszą alternatywę dla popularnego HTTP.
Dlatego właśnie Google zdecydowało się wprowadzić niewielką zmianę w swoich algorytmach pozycjonowania serwisów internetowych. Uwzględnia ona obecność HTTPS. Na razie zmiana jest stosunkowo mało istotna i wagowo ma niewielkie znacznie w rankingu Google (wpływa zaledwie na 1% wyników). Jest jednak spora szansa na to, że w przyszłości znacznie HTTPS z perspektywy pozycjonowania będzie rosnąć. Google już wspomniało o takiej możliwości na swoim blogu.

Głównym celem tej całej roszady związanej z pozycjonowaniem, jest promowanie wyższych standardów bezpieczeństwa. Uwzględnianie HTTPS w rankingu Google, ma być marchewką zachęcającą webmasterów do szybszego wdrażania szyfrowania TLS.

Wkrótce Google zamierza udostępnić swoją własną biblię dobrych praktyk odnoszącą się do HTTPS.