Ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier, ogłosił że wszystkie aplikacje w sklepie Google Play będą klasyfikowane zgodnie z systemem PEGI.

Wprowadzenie oznaczeń PEGI jest częścią szerszej inicjatywy, w ramach, której Google Play będzie wykorzystywać rating wypracowany przez koalicję organizacji z całego świata ds. klasyfikacji elektronicznej rozrywki - International Age Rating Coalition (IARC).

Koalicja ta wypracowała system zbierania informacji o znanych ratingach wiekowych dla aplikacji i gier dostarczanych w formie cyfrowej. Google Play już wkrótce, podobnie jak sklep Mozilla Firefox Marketplace, zacznie używać IARC wyświetlając rozpoznawalne ikony budzące zaufanie, tj. PEGI (Europa), ESRB (Ameryka Północna), ClassInd (Brazylia), USK (Niemcy) oraz Classification Board (Australia).

System IARC został wprowadzony pod koniec roku 2013 i jest wynikiem pierwszej w historii współpracy organizacji ratingowych, które połączyły siły by opracować uniwersalne rozwiązanie dla globalnego rynku elektronicznej rozrywki. Oczekuje się, że oprócz Google Play oraz Mozilla Firefox Marketplace, inne cyfrowe sklepy, takie jak Nintendo eShop, PlayStation Store Sony, oraz Microsoft Xbox Live Arcade Store również zaczną stosować IARC. Wszyscy wydawcy, chcąc sprzedawać swoje produkty w Google Play będą musieli wdrożyć procedurę IARC. Uzyskanie klasyfikacji poprzez IARC jest nieodpłatne, a sam proces przebiega szybko.

"Globalny rynek cyfrowych gier i aplikacji mobilnych rozwija się w ekspresowym tempie. Poprzez pojedyncze kliknięcie producenci mogą publikować swoje gry i aplikacje w cyfrowych sklepach, docierając w ten sposób do klientów na całym świecie. Takie warunki stworzyły wzywania regulacyjne i kulturowe, które wymuszają wprowadzenie innowacyjnego rozwiązania. Jest nim system IARC, dzięki któremu producenci i sklepy mogą zapewnić klientom wiarygodne wytyczne na temat stosowności gier i aplikacji dla osób w określonym wieku, które chciałyby je ściągnąć" - komentuje Dirk Bosmans, Kierownik ds. komunikacji w PEGI S.A. Mam nadzieję, że sklepy cyfrowe dostrzegą korzyści, jakie daje ta przełomowa inicjatywa.

[Łukasz Szewczyk]