Pokaz możliwości mocy nowej konsoli Sony, gra Ratchet & Clank: Rift Apart debiutuje dziś na PlayStation 5. Twórcy z kanału YouTube ElAnalistaDeBits wzięli tytuł Ratchet & Clank na testy i podzielili się swoimi wynikami z szerszą publicznością. Na poniższym 15 minutowym nagraniu możecie sprawdzić różnicę pomiędzy ustawieniami wizualnymi jak i również prześledzić wartości klatek na sekundę.
Ratchet & Clank: Rift Apart oferuje trzy opcje wizualne - tryb wierności, tryb wydajności i tryb wydajności RT (śledzenia promieni). Wszystkie tryby oferują w zasadzie takie same doznania pod względem szczegółów świata i efektów, a rozdzielczość oraz liczba klatek na sekundę i ray tracing to jedyne rzeczy, które je różnią:
Tryb wierności oferuje ray tracing i zablokowane 4K przy 30 klatkach na sekundę
Tryb wydajności wyłącza ray tracing i oferuje 4K, która może jednak spaść do 1440p ale przy zachowaniu 60 klatkek na sekundę
Tryb wydajności RT czyli obsługa ray tracing dynamiczna rozdzielczość, która może spaść nawet do 1080p przy 60 fps
Wszystkie trzy tryby wizualne prawie przez cały czas utrzymują docelową liczbę klatek na sekundę. W testach widać, że występują jednak chwilowe momenty, w których dochodzi do spadku o pojedyncze klatki, ale są to akurat momenty, które w żadnym stopniu nie będą miały wpływy na rozgrywkę. Jeżeli jeszcze się zastanawiasz nad zakupem bądź jeżeli pierwszy raz słyszysz o tytule Ratchet & Clank: Rift Apart, to może warto sprawdzić oficjalny trailer
Ratchet & Clank: Rift Apart oferuje trzy opcje wizualne - tryb wierności, tryb wydajności i tryb wydajności RT (śledzenia promieni). Wszystkie tryby oferują w zasadzie takie same doznania pod względem szczegółów świata i efektów, a rozdzielczość oraz liczba klatek na sekundę i ray tracing to jedyne rzeczy, które je różnią:
Tryb wierności oferuje ray tracing i zablokowane 4K przy 30 klatkach na sekundę
Tryb wydajności wyłącza ray tracing i oferuje 4K, która może jednak spaść do 1440p ale przy zachowaniu 60 klatkek na sekundę
Tryb wydajności RT czyli obsługa ray tracing dynamiczna rozdzielczość, która może spaść nawet do 1080p przy 60 fps
Wszystkie trzy tryby wizualne prawie przez cały czas utrzymują docelową liczbę klatek na sekundę. W testach widać, że występują jednak chwilowe momenty, w których dochodzi do spadku o pojedyncze klatki, ale są to akurat momenty, które w żadnym stopniu nie będą miały wpływy na rozgrywkę. Jeżeli jeszcze się zastanawiasz nad zakupem bądź jeżeli pierwszy raz słyszysz o tytule Ratchet & Clank: Rift Apart, to może warto sprawdzić oficjalny trailer