Organizacja VESA opublikowała specyfikację interfejsu eDP 1.4a, który pozwoli przesyłać wideo w jeszcze wyższej jakości i jednocześnie zmniejszyć pobór mocy.

Nowy DP umożliwi przesył obrazu w rozdzielczości 4K (3840x2160) przy 10-bitowej głębi kolorów (na jeden kanał). Oprócz tego będzie oczywiście zachowane wsparcie dla technologii AdaptiveSync, która rozwiązuje problem z synchronizacją obrazu między jego źródłem, a samym wyświetlaczem. Co ważne, to wszystko będzie możliwe przy odświeżaniu 120 Hz - informacja ta zapewne nie jest bez znaczenia dla graczy.

Oprócz ulepszenia dotychczas znanych rozwiązań, wraz z eDP 1.4a wprowadzono funkcję Multi-SST Operation, która pozwala na wyodrębnienie z ekranu czterech lub dwóch segmentów mogących wyświetlać obraz niezależnie od siebie. Zmianie nie uległa przepustowość danych, która wciąż wynosi 32,4 Gbps (4 pasma po 8,1 Gbps). Nowy standard wprowadza także technologię bezstratnej kompresji obrazu wyjściowego, zwanej DSC (Display Stream Compression), która ma za zadanie przede wszystkim obniżyć koszt sprzętu oraz zredukować zużycie energii.