Wideo i gry online to najpopularniejsza rozrywka w sieci wśród uczniów - wynika z najnowszych danych firmy Gemius.

Gemius sprawdził, na jakich stronach WWW młodzi internauci, w wieku 7-14 lat, szukają rozrywki. Okazuje się, że najpopularniejszą z nich jest serwis wideo YouTube (źródło: Megapanel PBI/Gemius, kwiecień 2014). Korzysta z niego niemal 2 miliony polskich dzieci w sieci (1,9 mln użytkowników strony to internauci między 7 a 14 rokiem życia).

Dużą popularnością cieszą się również strony oferujące gry online. W kwietniu, najbardziej na czasie były goodgamestudios.com (0,9 mln) oraz cda.pl (0,7 mln). Są one lubiane zarówno przez dziewczynki, jak i chłopców.

Jak wynika z danych, najmłodsi internauci, w wieku 7-14 lat, stanowią 11 proc. wszystkich użytkowników sieci.

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci - Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron WWW. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.