Allegro.pl, największa w Polsce internetowa platforma aukcyjna, zapowiada wiele zmian dla użytkowników. Jak zdradza Dziennik Gazeta Prawna, jeszcze w styczniu 2013 roku zmieni się sposób prezentowania produktów a także skróci się proces dokonywania zakupów.

W najbliższym czasie na użytkowników internetowej platformy aukcyjnej czeka sporo zmian, których celem jest wzrost liczby klientów poprzez jeszcze lepsze dopasowanie serwisu do potrzeb klientów. Przy zmianach, które pojawią się w Allegro.pl jeszcze w tym miesiącu, twórcy serwisu wzięli pod uwagę opinie i sugestie użytkowników.

Jak zdradza na łamach Dziennika Gazety Prawna, dyrektor zarządzający segmentu serwisów transakcyjnych Allegro, zmieni się przede wszystkim sposób prezentacji produktów. Ma być bardziej przejrzysty (nowe podejście nazywa "efektem Pinteresta"), a prezentacje mają stworzyć wrażenie dużego internetowego katalogu.

To jednak nie koniec zmian. Allegro.pl skróci "do kilku kroków" także proces rejestracji nowych użytkowników (wystarczy podać e-mail oraz datę urodzenia). Przedstawiciele serwisu zapewniają sprzedających, że ułatwienie rejestracji nie wpłynie na wzrost fałszywych zamówień. Zapobiegają temu m.in. odpowiednie systemy śledzące ruchy użytkowników.

Dodajmy, że za pośrednictwem Allegro.pl zakupi robi 15,5 mln zarejestrowanych użytkowników. Z kolei przychody serwisu Allegro.pl w ubiegłym roku wyniosły 600 mln złotych.

[Łukasz Szewczyk]