Hubraum Kraków - Centrum Innowacyjności Deutsche Telekom (właściciela sieci T-Mobile) - zainwestował w KoalaMetrics, krakowską spółkę z branży analityki mobilnej.

Technologia KoalaMetrics analizuje dane dotyczące różnych aspektów działania operatorów telekomórkowych i platform m-commerce zapewniając ich klientom i użytkownikom bardziej komfortowe korzystanie z urządzeń mobilnych.

Inwestycja Deutsche Telekom oznacza dla KoalaMetrics dodatkowe zasoby finansowe oraz partnerstwo dużego operatora telekomunikacyjnego, który będzie wspierał projekt swoją infrastrukturą, technologią, know-how i możliwością dotarcia do ponad 180 milionów klientów.

Technologia KoalaMetrics, dzięki zaawansowanym algorytmom analizy danych, jest w stanie zapewnić nową jakość klientom operatorów telekomórkowych i użytkownikom platform m-commerce. Oznacza m.in. to lepsze dopasowanie reklam do preferencji danej osoby, dzięki czemu będzie ich mniej i będą one mniej nachalne. Przyniesie to także lepsze oferty i lepiej spersonalizowane usługi. KoalaMetrics dostarcza więc skuteczną optymalizację usług telekomów, a klientom operatorów pozwoli na wygodne, pozbawione natrętnych reklam, korzystanie ze smartfonów i tabletów.

Twórcami KoalaMetrics są Kamil Burczyk, Mateusz Pluta i Kamil Stanuch, którzy od 2012 roku prowadzą firmę Sigmapoint Mobile Development specjalizującą się w realizacji aplikacji mobilnych. Zespół odpowiadał również za stworzenie i rozwój aplikacji Nearbox.

[Łukasz Szewczyk]