Sotrender opublikował lipcowe wydanie comiesięcznego raportu Fanpage Trends podsumowującego najważniejsze wydarzenia na Facebooku w Polsce. Posty publikowane w lipcu zdominowała wakacyjna tematyka. Jak radziły sobie w lipcu profile należące do mediów?
Mimo zmiennej pogody za oknami, na Facebooku w lipcu dało się odczuć wakacyjną atmosferę. Wzmianki o lecie i wakacjach pojawiły się w postach aż 25,7 tys. razy. Z równie wysoką częstotliwością, administratorzy zachęcali użytkowników do angażowania się w aktywności, w tym brania udziału w konkursach. Słowa "zapraszamy" użyto w 19,5 tys. postów, podczas gdy wzmianka o konkursach znalazła się w 10,7 tys. z nich.

Największymi profilami w branży pozostają te związane z muzyką i rozrywką - Radio ESKA, ESKA TV oraz MTV Polska. Rankingi kategorii "Programy TV" pokazują, że TVP starannie rozwija swoją działalność w mediach społecznościowych. W lipcu to właśnie programy Telewizji Polskiej wyraźnie konkurowały z produkcjami TVN, czyli najprężniej działającej w mediach społecznościowych stacji. Wciąż najpopularniejsze okazują się programy rozrywkowe, zwłaszcza związane z muzyką, a także seriale. Ogromny skok popularności według liczby zaangażowanych zaliczył serial "Ranczo".

Z zestawień najpopularniejszych profili prasowych wynika, że Polacy wciąż interesują się sportem - fanpage Przeglądu Sportowego ma nie tylko najwięcej fanów i najlepiej ich angażował, ale też znalazł się na trzecim miejscu rankingu według ich największego procentowego przyrostu. Wśród tytułów o bardziej ogólnej tematyce, w rankingach popularności czołowe miejsca zajmują głównie Fakt.pl oraz Gazeta Wyborcza.

Prym wśród polskich stacji radiowych wciąż wiedzie Radio ESKA, któremu w lipcu przybyło najwięcej fanów i które wciąż ma najpopularniejszy i najbardziej angażujący fanów fanpage, osiągający najwyższy wskaźnik Interactivity Index. Oprócz ESKI bardzo popularne są także RMF MAXXX i RMF FM, a ciekawostką może być wysoki wskaźnik Relative Interactivity Radia Maryja.

ESKA, także jako ESKA TV, może poszczycić się najliczniejszym gronem fanów, wyprzedzając MTV Polska i Disney Channel Polska. Z kolei pod względem liczby zaangażowanych fanów najlepiej wypadają fanpage Disney Channel Polska, ESKA TV i 4fun.tv.

[Łukasz Szewczyk]

Firma ProLine aktywnie uczestniczy w portalach społecznościowych. Zapraszamy do kontaktów przez kanały socialmedia: