iorąc pod uwagę wymagania sprzętowe stawiane przez gogle Oculus Rift czy HTC Vive, wiele osób podejrzewało, że konsola PlayStation 4 nie jest w stanie podołać wirtualnej rzeczywistości. Rozwiązanie tego problemu upatrywano w dodatkowej przystawce dołączanej do zestawu, ale okazało się, że nie ma ona znaczenia dla wydajności. Mimo to Sony jest pewne jakości swojego sprzętu i zapowiedziało, że odrzuci gry dla PlayStation VR, które będą schodzić poniżej 60 kl/s.

Oznaczałoby to, że Japończycy wierzą, iż to optymalizacja gier jest problemem, a nie podzespoły wykorzystane w PlayStation 4. Należy jednak zauważyć, że konsola wciąż nie może się równać komputerom przystosowanym do obsługi chociażby Oculus Rifta, ponieważ twórcy tych gogli wymagają wyświetlania ramek przynajmniej z częstotliwością 90 kl/s, natomiast Sony daje deweloperom do wyboru wartości 60, 90 lub 120 FPS. Można więc przypuszczać, że większość producentów będzie zainteresowana tą najniższą liczbą klatek.

Jest ona jednak absolutnym minimum, poniżej którego nie wolno zejść chociaż na chwilę. Tak przynajmniej zapowiedziano na Game Developers Conference, gdzie przedstawiciel Sony stwierdził, że liczba klatek jest bardzo ważna w przypadku wirtualnej rzeczywistości, gdyż przekroczenie pewnej wartości może wywołać złe samopoczucie u użytkownika. Z tego powodu producent konsoli ma zamiar odrzucać wszystkie gry, które chociaż na chwilę przekroczą dopuszczalną wartość. Takie postępowanie wydaje się być dość zrozumiałe, ponieważ jedna niedopracowana gra mogłaby zupełnie zrazić klientów do całego rynku wirtualnej rzeczywistości. Należy jednak zauważyć, że ograniczenia mogą okazać się zbyt duże dla deweloperów i ostatecznie negatywnie wpłynąć na liczbę gier dostępnych dla PlayStation VR. Wtedy rozwiązaniem okazałaby się wydajniejsza wersja PlayStation 4, która podobno jest już opracowywana. Pozostaje więc czekać na dalszy rozwój wypadków.

Szkoda tylko, że Sony ma zamiar odrzucać jedynie gry dla gogli wirtualnej rzeczywistości, a nie wszystkie produkcje na swoją konsole, które nie spełniają wymagań jakościowych stawianych przez użytkowników.