Wiodące studia hollywoodzkie, marki elektroniki użytkowej, dystrybutorzy treści oraz firmy zajmujące się postprodukcją i spółki technologiczne ogłosiły rozpoczęcie przedsięwzięcia UHD (Ultra High Definition) Alliance - nowej koalicji spółek, które wspólnie chcą ustawić poprzeczkę dla rozrywki filmowej następnej generacji.

UHD Alliance powstał z myślą o użytkownikach - dostarcza on informacje o treściach i urządzeniach Ultra-HD klasy premium, by zapewnić najlepsze w swojej klasie kino domowe. Przedsięwzięcie koncentruje się również na ułatwianiu użytkownikom korzystania z płynnego, zintegrowanego i wysokiej jakości systemu środowiska Ultra-HD od początku do końca. Treści i urządzenia UHD klasy premium będą wyraźnie oznaczone, tak by użytkownicy mogli je łatwo rozpoznać w sklepach.

Do przedsięwzięcia przystąpiły globalne firmy, w tym DIRECTV, Dolby, LG Electronics Inc., Netflix, Panasonic Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., Sharp Corporation, Sony Visual Product Inc., Technicolor, The Walt Disney Studios, Twentieth Century Fox oraz Warner Bros. Entertainment.

Jak można zobaczyć na targach CES, innowacyjność i poprawa jakości w dziedzinie telewizorów postępują bardzo szybko. UHD Alliance przyniesie użytkownikom korzyść poprzez oznaczanie produktów i treści, które dają prawdziwe doznania UHD
- powiedział Mike Dunn, prezes Twentieth Century Fox Home Entertainment.

Technologie te pozwolą nam na wykorzystanie znacznie szerszego zakresu możliwości przy przekazywaniu naszych historii, a jednocześnie zapewnią widzom autentyczne kolory, doskonały kontrast i jakość obrazu klasy premium. Współpraca z szerokim konsorcjum branżowym to najlepszy sposób na dostarczenie tych doznań w ramach rozrywki klasy premium
- powiedział Ron Sanders, prezes Warner Bros. Home Entertainment.

UHD Alliance dąży do tego, by wszystkie ogniwa łańcucha - od produkcji, przez dystrybucję i korzystanie z treści po możliwości odtwarzania w urządzeniach -- spełniały standardy jakości klasy premium, a jednocześnie wprowadzały standardy otwarte i dające elastyczność na rynku, lecz także by dawały użytkownikom pewność, że na swoich urządzeniach mogą oglądać pożądane treści. W nadchodzących miesiącach uczestnicy przedsięwzięcia zbiorą się w celu ustalenia technologicznej mapy drogowej dla szybkiej ewolucji technologii UHD na całym świecie.

O przedsięwzięciu UHD Alliance

UHD Alliance to międzynarodowa koalicja wiodących studiów filmowych, marek telewizyjnych, dystrybutorów treści i spółek technologicznych, której celem jest stworzenie jednolitego kryterium dla platform UHD klasy premium, od urządzeń po treści, w tym funkcji następnej generacji, takich jak rozdzielczość 4K, wysoki zakres dynamiki (High Dynamic Range), szeroka paleta kolorów (Wide Color Gamut), wysoka częstotliwość odświeżania (High Frame Rate) oraz Immersive Audio. W przedsięwzięciu biorą udział: DIRECTV, Dolby Laboratories, LG Electronics Inc., Netflix, Panasonic Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., Sharp Corporation, Sony Visual Product Inc., Technicolor, The Walt Disney Studios, Twentieth Century Fox i Warner Bros. Entertainment.

[Łukasz Szewczyk]