Sharp opublikował własne wyniki finansowe za zeszły kwartał. Niestety, te nie napawają optymizmem. Okazuje się, że firma zanotowała duże straty. Co ciekawe, również w przypadku sprzedaży ekranów dla smartfonów. Jest to o tyle zastanawiające, że Sharp jest jednym z partnerów Apple, która każdego kwartału sprzedaje dziesiątki milionów iPhone'ów.

Telewizory marki Sharp też nie cieszą się większym zainteresowaniem wśród Amerykanów. Dlatego firma zamierza wycofać się z tego rynku. Sharp planuje sprzedać własną fabrykę w Meksyku i licencjonować własną markę firmie Hisense Group, która za ten biznes zapłaci 23,7 mln dolarów.

Z informacji przekazanych przez Sharp wynika, że firma nie była w stanie rywalizować z konkurencją na rynku telewizorów, który staje się coraz trudniejszy. To przełożyło się na znacznie mniejsze zyski, które są poniżej oczekiwań.

Kozo Takahashi - CEO Sharp przekazał, że firma rozważa restrukturyzację i nowe pomysły, w tym związane ze strategicznymi planami dla działu LCD. Niemniej, konkretne decyzje jeszcze nie zapadły.

Firma Sharp została założona w 1912 roku przez Tokuji Hayakawa i jej nazwa pochodzi od pierwszego wynalazku - zawsze ostrego ołówka (z ang. Ever-Ready Sharp Pencil).