The Wall Street Journal raportuje, że Spotify rozważa dodanie nowej opcji w serwisie. Tym razem z myślą dla twórców muzyki. Jeśli wierzyć plotkom, to artyści mogą otrzymać dostęp do narzędzia, które pozwoli im kontrolować dostępność własnych utworów. Będą mogli zezwalać na dostępność w bezpłatnej wersji Spotify z reklamami, bądź też blokować dla użytkowników z darmowymi kontami.

Jeśli plotki są prawdziwe i artyści dostaną takie narzędzie, to część utworów będzie dostępna tylko w Spotify z płatnym abonamentem. Taka opcja wynika podobno z faktu, że coraz więcej twórców muzyki ma dość Spotify w wersji z reklamami, gdzie bardzo mało się zarabia.

Wiemy, że Spotify jest nakłaniane do zmian także przez wytwórnie muzyczne, które najchętniej nie widziałyby darmowej wersji usługi z reklamami.

Informacje te zbiegają się z premierą nowego albumu Coldplay. Użytkownicy Spotify jeszcze go nie dostali i jest on dostępny na razie tylko w usługach streamingowych, gdzie za dostęp do muzyki trzeba płacić.

Warto dodać, że Spotify ma ponad 75 mln aktywnych użytkowników. Niestety, tylko około 20 mln z nich to płatni subskrybenci. Pozostali słuchają muzyki za darmo z reklamami.