UPC Polska, największy operator telewizji kablowej w Polsce, inwestuje w zwiększenie zasięgu swojej sieci. Operator, który obecny jest w kilku dużych miastach zapowiada, że planuje wejść z swoimi usługami także do mniejszych miejscowości.

UPC Polska stale poszukuje możliwości rozwoju i zwiększania zasięgu swoich usług cyfrowych, w tym szerokopasmowego internetu, telewizji i telefonii. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku UPC uruchomi usługi w co najmniej kilku nowych miejscowościach.

Sieć UPC jest dzisiaj w ośmiu największych miastach. Przyglądamy się teraz miastom średniej wielkości. W wielu z nich działają inni operatorzy, ale często z siecią i usługami innej, niż nasza jakości. Zakładamy, że z naszą platformą technologiczną i ofertą możemy skutecznie walczyć o takie rynki. Analizujemy potencjalny popyt na nasze usługi, które - co nie jest tajemnicą - mają charakter premium - mówi w wywiadzie dla Telko.In Jerzy Gołębiowski, członek zarządu UPC Polska do spraw rozwoju biznesu

W maju do grona miast, których mieszkańcy mogą korzystać z naszych usług dołączył Płock, gdzie UPC zdecydowało się na inwestycje w rozwój sieci i przygotowuje się do świadczenia usług. - To zupełnie nowa inwestycja. Przeanalizowaliśmy sytuację na tym rynku i uznaliśmy, że warto wejść. Wybudowaliśmy nową sieć i chcemy sprzedawać w niej usługi - tłumaczy Jerzy Gołębiowski w wywiadzie. I dodaje, że UPC od początku tak się rozwijało, poczynając od Gdańska przez kolejne miasta do aktualnego zasięgu sieci. - Rzeczywiście jednak w ciągu ostatnich paru lat rozwijaliśmy sieć i usługi głównie w miastach, w których już działaliśmy. Przede wszystkim poprzez monitoring inwestycji deweloperskich i budowanie sieci w nowych budynkach mieszkaniowych - zauważa

Gołębiowski dodaje także, że UPC Polska stawia na konkurencję infrastrukturalną. Operator wierzy, że w atrakcyjnych miejscowościach warto budować własną sieć, ale także przygląda się wielu potencjalnym możliwościom przejęć. Zawsze jednak głównym czynnikiem inwestycji jest popyt na usługi w danej lokalizacji.

Z wypowiedzi Gołębiowskiego wynika także, że UPC Polska teraz bardziej stawia na oferowanie szybkiego internetu jak najszerszej liczbie klientów, a nie tylko w reklamach. - Ważniejsza jest dzisiaj możliwość zaoferowania 250 Mb/s dla 2,7 mln gospodarstw, niż np. 500 Mb/s dla kilkudziesięciu, czy kilkuset tysięcy - zauważa.

UPC Polska wciąż nie wyklucza także wprowadzenie do swojej oferty telefonii komórkowej. Operator wciąż jednak analizuje jak w uzasadniony ekonomicznie sposób wejść na ten rynek.

[Łukasz Szewczyk]