Takich alarmujących informacji dostarcza najnowszy raport RSA poświęcony oszustwom w handlu internetowym.

"RSA Online Fraud Report" pokazuje, jak duża jest skala oszustw w branży e-commerce. Eksperci porównali średnie wartości legalnych i nieuczciwych transakcji. W przypadku niektórych produktów kupowanych przez internet średnia nieuczciwych transakcji okazała się nawet 4 razy wyższa niż średnia transakcji legalnych. W przypadku biżuterii jest to odpowiednio 1300 dolarów do 307, a w branży farmaceutycznej aż 1830 do 264 dolarów.

Raport RSA przedstawia również obszary sprzedaży internetowej, które najczęściej dotyka fala oszustw i wymuszeń. Prawie 46% obejmuje sprzedaż biletów lotniczych. Na kolejnych miejscach znajdują się przelewy bankowe (16%), komputery i elektronika użytkowa (13%), a także ogólna sprzedaż detaliczna (9%).

Według obliczeń Aite Group straty finansowe poniesione w tym roku w związku z oszustwami w sprzedaży internetowej wyniosą ok. 2,9 miliarda dolarów. W 2018 roku straty te mogą sięgać prawie 6,5 miliarda dolarów.

Inne wnioski z raportu RSA:
  • W czerwcu 2014 roku eksperci zidentyfikowali 55813 ataków typu phishing, co oznacza wzrost o 43% w porównaniu z miesiącem poprzednim.
  • 28% ataków było ukierunkowanych na marki w amerykańskie, 11% - na marki brytyjskie.
  • 43% wszystkich ataków phishingowych było hostowanych przez Stany Zjednoczone. Inne kraje z największym odsetkiem hostingu ataków to Niemcy (7%), Holandia (5%) i Rosja (4%).
  • 57% ataków phishingowych w czerwcu było ukierunkowanych na Stany Zjednoczone. Inne kraje, które najczęściej były celem tego typu ataków to Holandia (7%), Wielka Brytania (6%) i Malezja (5%).
  • Straty wynikające z ataków phishingowych w czerwcu 2014 są szacowane globalnie na sumę 476 milionów dolarów.

Pełną wersję raportu można pobrać ze strony firmy (PDF w jęz. angielskim, 6 str.).