Microsoft udostępnił w 50 krajach, w tym w Polsce, testową wersję nowego portalu MSN. Jest to serwis zaprojektowany od podstaw z myślą o dominujących dziś technologiach mobilnych i chmurowych.

Nowy MSN może być spersonalizowany do konkretnych potrzeb i preferencji użytkownika. Serwis jest już dostępny w wersji webowej, wkrótce udostępniony zostanie również na największych platformach mobilnych obejmujących Windows, iOS i Android. Już od dziś Microsoft zaprasza użytkowników do testowania zupełnie nowych możliwości MSN pod adresem preview.msn.com.
Dostarczenie wysokiej jakości treści to kluczowe zadanie nowego MSN. Jednocześnie jest to nowatorska platforma, która w jednym miejscu oferuje wszystkie internetowe usługi Microsoftu zgodnie ze strategią mobile first, cloud first. Zmiana wprowadzana równocześnie w 50 krajach świata to nowy, fascynujący etap rozwoju dla portalu MSN, który odwiedza 425 milionów użytkowników z całego świata. Najważniejsza jest jednak zmiana dla użytkownika, który mając bogactwo treści i kluczowe usługi oraz aplikacje w jednym miejscu, może spersonalizować portal i korzystać z niego na każdym typie urządzenia
- podkreśla Michał Adamczyk, odpowiedzialny za rozwój MSN na polskim rynku

Najbardziej popularne i wartościowe treści


W zakresie dostarczania treści MSN nawiązał partnerstwo z najbardziej cenionymi tytułami na świecie, m.in. New York Times w USA, Guardian w Wielkiej Brytanii i Le Monde we Francji. W Polsce partnerami medialnymi dostępnymi już w wersji testowej będą Agora, Polska Agencja Prasowa, Ringier Axel Springer Polska, RMF FM i TVN, a partnerami specjalistycznymi Autocentrum.pl, Bieganie.pl i Weszlo.com.

MSN będzie się składał docelowo z 10 sekcji, takich jak Wiadomości, Sport, Finanse, Kuchnia oraz Zdrowie i fitness, w których będą dostarczane treści od tysięcy światowych wydawców. Będą to między innymi wyniki z 200 światowych lig sportowych, recenzje 1,5 miliona win, tysiące przepisów kulinarnych opatrzonych fotografiami i wiele innych. Wydawcy MSN mogą czerpać z ponad 1000 źródeł, aby zapewnić jak najlepsze dopasowane treści do lokalnych rynków i kultur oraz indywidualnych oczekiwań użytkownika.

Nowy MSN dostarcza nie tylko informacje, ale też narzędzia do natychmiastowego działania, m.in. listy zakupowe, kalendarze podróży czy kalkulatory oszczędności, ale także zintegrowane z serwisem aplikacje: Outlook.com, Facebook, Twitter, OneNote, OneDrive, a wkrótce również Skype. Na górze strony umieszczona zostanie personalizowana belka, pozwalająca za pomocą jednego kliknięcia uzyskać dostęp do najważniejszych dla danego użytkownika usług i aplikacji, które umożliwią komunikację i interakcję z innymi.

Zintegrowane narzędzia pozwalają na zagłębienie się w dany temat, planowanie, realizację i śledzenie ważnych dla użytkownika informacji. Kiedy na przykład szukamy przepisów kulinarnych, MSN za pomocą jednego kliknięcia pozwoli nam przerobić listę składników w listę zakupów, którą łatwo można przenieść z poziomu przeglądarki do urządzenia mobilnego, które mamy pod ręką, kiedy w sklepie robimy zakupy.

Personalizacja i wieloplatformowość


Prosty, nowoczesny układ pozwoli szybko znaleźć odpowiednie treści i je wykorzystać. Każdy użytkownik będzie mógł spersonalizować serwis. Po określeniu tematów i wskazaniu kategorii, które nas szczególnie interesują otrzymamy swoją unikalną wersję serwisu.

Nowy MSN ułatwia personalizację, niezależnie od rodzaju wykorzystywanego urządzenia. W najbliższych miesiącach zostanie udostępniona cała gama aplikacji MSN na Windows Phone, iOS i Android. Wystarczy raz określić ustawienia, a zostaną one zapamiętane i odzwierciedlone na innych urządzeniach, na których również będziemy mieć dostęp do ulubionych treści. Na przykład, jeśli w sekcji finansowej wybierzemy listę śledzonych notowań giełdowych to będzie się ona wyświetlać w ten sam sposób w przeglądarce i aplikacji mobilnej. Jeśli wybierzemy, że interesują nas artykuły z określonego tematu, również i to zostanie uwzględnione na wszystkich platformach.

Podobnie ma to działać w drugą stronę - ustawienia zapisane z poziomu smartfona lub tabletu będą nam towarzyszyć w przeglądarkowej wersji serwisu, czy to będzie prognoza pogody w wybranych miastach czy też tabela rozgrywek wybranej ligi.

Nowe możliwości dla marek


Nowy MSN będzie stanowił medium do komunikacji dla marek i reklamodawców. Chociaż zewnętrzna forma MSN uległa całkowitej przemianie, sam proces zakupu reklam pozostaje prosty. Reklamodawcy wciąż mogą w łatwy sposób kupować obecność dla swoich marek w standardowych formatach IAB.

[Łukasz Szewczyk]