List polecony wysyłany z internetu to nowa usługa, którą Poczta Polska udostępni na platformie Envelo.pl. Chce w ten sposób ułatwić obsługę korespondencji i zaoferować klientom pełne zarządzanie procesem wysyłania i odbioru listów poleconych.

Neolist rejestrowany to tradycyjny list polecony wysyłany za pośrednictwem internetu. W formie drukowanej i w kopercie adresatowi doręczy go listonosz. Taki neolist będzie mógł wysłać każdy zarejestrowany użytkownik Envelo po zalogowaniu się do swojego konta na platformie. Wystarczy, że kliknie na "nowa przesyłka". W zakładce będą dostępne opcje: "przesyłka zwykła", "przesyłka rejestrowana" lub "przesyłka rejestrowana + ZPO". Wysyłkę zagraniczną klient oznaczy poprzez określenie adresu zagranicznego.

Przy listach poleconych istotna jest data nadania. W przypadku neolistu rejestrowanego potwierdzi ją zmiana statusu przesyłki na koncie użytkownika Envelo.

Klient może otrzymać potwierdzenie doręczenia lub zwrotu przesyłki na dwa sposoby. Pierwszy to wersja elektroniczna w formie PDF. Usługa ta jest już wliczona w opłatę za nadanie neolistu rejestrowanego. Drugi to papierowe zwrotne potwierdzenie odbioru (tzw. żółta karteczka).

Najpierw neoznaczek na listy polecone

Zanim jednak neolist rejestrowany pojawi się na rynku, Poczta Polska uruchomiła właśnie możliwość zakupu na platformie Envelo neoznaczków na listy polecone. Neoznaczki można samodzielnie wydrukować w domu lub biurze. Rozwiązanie jest adresowane zwłaszcza do klientów biznesowych, którzy często korzystają z wysyłki korespondencji rejestrowanej i masowej.

Główna korzyść to możliwość automatycznego generowania potwierdzeń nadania i książki nadawczej na podstawie danych z pliku. Dodatkowo neoznaczki mają przyporządkowany kod "R", co sprawia, że cały proces przygotowania korespondencji poleconej do wysyłki trwa znacznie krócej, a wizyta w placówce pocztowej sprowadza się do zweryfikowania poprawności opłaty i podstemplowania potwierdzeń nadania.

Neoznaczek na przesyłki rejestrowane to wygodna usługa, która pozwoli klientom biznesowym oszczędzić czas i uniknąć wykonywania za każdym razem tych samych czynności. Dla nas to kolejny krok w rozwoju platformy Envelo oraz obszaru e-usług w Grupie Kapitałowej Poczta Polska
- mówi Grzegorz Świdwiński, prezes zarządu spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe

Proces zakupu neoznaczków na listy polecone jest równie prosty jak w przypadku pozostałych neoznaczków. Należy wejść na stronę www.envelo.pl, kliknąć pole "Kup znaczek" i wybrać z listy potrzebny nominał lub obliczyć cenę za pomocą kalkulatora. Neoznaczek na listy polecone dostępny jest w trzech wersjach: bez grafiki, z grafiką lub z grafiką spersonalizowaną. Ciekawą formą promocji dla klientów biznesowych jest stworzenie projektu z logo firmy. Neoznaczek można wydrukować na etykietach samoprzylepnych, kartce, kopercie zwykłej lub do samodzielnego złożenia.

Opłaty za neoznaczki na listy polecone i usługi dodatkowe na platformie Envelo są zgodne ze standardowym cennikiem Poczty Polskiej. Neoznaczkami można opłacić przesyłki polecone krajowe - ekonomiczne i priorytetowe - oraz przesyłki zagraniczne priorytetowe.

[Łukasz Szewczyk]