Niedawno wśród internautów rozpętała się burza w sprawie zmian w serwisie Instagram. Twórcy podjęli decyzję o zrezygnowaniu z dotychczasowego, chronologicznego sortowania zdjęć na rzecz algorytmu porządkującego materiały na te mniej i bardziej nas interesujące. Podobne zmiany nadchodzą na Facebooku.

Gigant Marka Zuckerberga pracuje nad algorytmem sortującym materiały wyświetlane na wallu na podstawie czasu, jaki dany klient im poświęci. Prościej mówiąc, linki przy których spędzać będziecie najwięcej czasu ukazane będą na górze, a te które słabiej przykuły waszą uwagę - niżej. Czas poświęcania uwagi danemu postowi będzie jednym z głównych czynników branych pod uwagę podczas porządkowania treści.

Portal ma również zredukować ilość postów tak, by podobne treści z różnych źródeł nie dublowały się. Twórcy chcą w ten sposób sprawić, by ich klienci w bardziej komfortowy sposób mogli korzystać z portalu. Zmiany mają zostać wprowadzone w życie na przestrzeni najbliższych kilku tygodni, tymczasem ciekawi jesteśmy, czy wśród Was znajdą się ich zwolennicy. Dajcie znać!