W jednym z wpisów umieszczonym na swym blogu firma AMD mimochodem zapowiedziała wprowadzenie wsparcia dla API Mantle do Linuksa. Mowa o TYM artykule datowanym na 10 czerwca 2014 roku, a konkretnie o wpis który w wolnym tłumaczeniu brzmi mniej więcej tak: "Gry korzystające z DirectX 12 pojawią się najwcześniej za 18 miesięcy, ale użytkownicy Linuksa z nich nie skorzystają, co jest szansą dla Mantle". Plany AMD związane z rozwojem tej technologii potwierdził również Richard Huddy, który w wywiadzie dla PC World zdradził, że w najbliższym czasie jego firma zaprezentuje odpowiedni pakiet SDK.
Co prawda w jego wypowiedzi nie padła żadna konkretna data, ale za to pojawiła się nazwa SteamOS - system ten również będzie w stanie obsługiwać gry stworzone w oparciu o Mantle. Nie jest to rzecz jasna zaskoczeniem, bo w końcu OS Valve bazuje na jądrze Linux i raczej należy tę zapowiedź traktować w kategoriach nawiązania współpracy między producentem z Sunnyvale a Valve. To daje nam też prawo by przypuszczać, że wsparcie dla Mantle będzie zaimplementowane w Steam OS od samego początku.