Wystartował
Po raz pierwszy zmniejszony model Flying-V, eksperymentalnego samolotu odrzutowego, który mieści pasażerów w swoich skrzydłach, wzbił się w powietrze podczas testu bez załogi. Wyniki testu Flying-V były długo oczekiwane. Według New Atlas, który zajmował się tym projektem, jego niezwykła konstrukcja sprawia, że jest on o 20 procent bardziej oszczędny niż najbardziej zaawansowane samoloty na rynku. Jednak, podobnie jak w przypadku każdego nietypowego projektu eksperymentalnego, nie jest jasne, jak dobrze sprawdziłby się on w praktyce.
Symulator lotu
Nawet jeśli nie był to prawdziwy Flying-V, pomyślny test lotu zmniejszonego modelu to całkiem poważna sprawa. Nawet inżynierowie pomagający go zaprojektować nie byli pewni, jak dobrze nowy samolot poradzi sobie podczas startu i lądowania.
Jednym z naszych zmartwień było to, że samolot może mieć pewne trudności z podniesieniem się, ponieważ poprzednie obliczenia wykazały, że rotacja może być problemem - powiedział Flightglobal.com Roelof Vos, badacz napędu z Delft University of Technology.
Zespół zoptymalizował skalowany model lotu, aby zapobiec problemowi, ale potrzebne są testy aby mieć pewność
Lekkie turbulencje
Największym problemem, z jakim spotkał się zespół, było coś, co Vos nazwał "nieco trudnym lądowaniem" - powiedział Vos FlightGlobal. Kiedy lądujesz samolotem, możesz zauważyć, że samolot ma tendencję do przechylania się nieco do przodu i do tyłu, gdy zbliża się do pasa startowego. To samo stało się z Flying-V, powiedział Vos stronie i nie możemy sobie wyobrazić, jakie mdłości mieliby pasażerowie.