Na targach SIGGRAPH 2021 firma NVIDIA zaprezentowała kilka swoich najnowszych rozwiązań dotyczących ulepszania grafiki w czasie rzeczywistym. Prawdopodobnie najbardziej interesującą demonstracją była prezentacja Neural Radiance. Caching Neural Radiance Caching łączy sprzęt do akceleracji sieci neuronowych RTX (NVIDIA TensorCores) i sprzęt do śledzenia promieni (NVIDIA RTCores), aby stworzyć system zdolny do w pełni dynamicznego globalnego oświetlenia, które działa ze wszystkimi rodzajami materiałów, czy to rozproszone, błyszczące czy wolumetryczne. Obsługuje tekstury o małej skali, takie jak mapy albedo, chropowatości lub wypukłości, a także skaluje się do dużych środowisk zewnętrznych, które nie wymagają dodatkowych struktur danych ani parametryzacji scen.
NVIDIA udostępniła kod źródłowy CUDA dla Neural Radiance Caching, aby programiści i badacze mogli dalej z nim eksperymentować. Dostępna jest również szczegółowa dokumentacja techniczna. W Neural Radiance Caching nie chodzi tylko o oświetlenie. Pracownicy NVIDII pracowali również nad tak zwanymi neuronowymi teksturami pola odbicia, w skrócie NeRF-Tex, które mają na celu dokładniejsze modelowanie złożonych materiałów, takich jak futro, tkaniny czy trawa. Dokument techniczny NeRF-Tex można znaleźć tutaj.
NVIDIA udostępniła kod źródłowy CUDA dla Neural Radiance Caching, aby programiści i badacze mogli dalej z nim eksperymentować. Dostępna jest również szczegółowa dokumentacja techniczna. W Neural Radiance Caching nie chodzi tylko o oświetlenie. Pracownicy NVIDII pracowali również nad tak zwanymi neuronowymi teksturami pola odbicia, w skrócie NeRF-Tex, które mają na celu dokładniejsze modelowanie złożonych materiałów, takich jak futro, tkaniny czy trawa. Dokument techniczny NeRF-Tex można znaleźć tutaj.