Nie ma jeszcze daty premiery, ale jest już grywalna. Mamy trzy klasy postaci plus konie. Podczas ceremonii otwarcia Blizzcon 2019 firma Blizzard Entertainment potwierdziła tajemnicę poliszynela niezaskakującą premierę gry w najnowszej historii firmy a mianowicie Diablo IV.

Screenshot 1356

"Już od jakiegoś czasu pracujemy nad Diablo IV" - powiedział prezes Blizzarda J. Allen Brack, po jego ujawnieniu (co już podejrzewaliśmy). Dodał, że firma chce się upewnić, że gra jest w stanie grywalnym, zanim ogłosi ją światu. Stąd ujawnienie Diablo IV obejmowało długi zwiastun rozgrywki i obietnicę, że wszyscy uczestnicy Blizzcon będą mogli zagrać w demo gry podczas weekendowego wydarzenia.


Oficjalne ujawnienie Diablo IV potwierdzeniem wielu wycieków z tego tygodnia: gra będzie się obracać wokół powrotu złoczyńcy Diablo II czyli potężnej Lilith oraz tym, że styl artystyczny nowej gry powróciłby do motywu czarno-brązowo-czerwonego a'la Diablo II. Pierwszymi trzema ujawnionymi klasami będą barbarzyńca, czarodziejka i druid. Dyrektor gry Luis Barriga obiecał w pełni poprzeć bardziej "brutalne" podejście do walki gracz-przeciw-gracz (PvP), ale nie wdał się w dalsze szczegóły na temat tego jak to będzie działać.

Chociaż Barriga nie był gotowy do ujawnienia daty premiery lub jej okna czasowgo to potwierdził, że gra uruchomi się na Windows PC, PlayStation 4 i Xbox One. Ta wybrana seria platform może uzależnić premierę gry przed sezonem świątecznym 2020, kiedy spodziewamy się nowych konsol PlayStation 5 i Xbox Scarlett... lub może to być po prostu zapowiedź zastępcza, zanim Diablo IV znajdzie się na nowszych konsolach.

Zwiastun gry Diablo IV zawiera wskazówki dotyczące nowej mechaniki, czyli umiejętności jazdy konnej, a także łańcuchowych ataków konnych, dzięki czemu bohater może eksplodować błyskawicznie z wierzchowcem, aby zaatakować pobliskich wrogów. Zawiera również wyraźne odniesienia do Diablo II, w przypadku animacji łupów i złota eksplodujących z martwych ciał, nie wspominając o oczywistym nacisku na palety kolorów starej gry. Zaprezentowana w materiale mieszanka ujęć wewnątrz i na zewnątrz wciąż czerpała korzyści z tej ograniczonej palety kolorów pod względem różnorodności biomów. Każda ujawniona klasa cech posiada w swoim arsenale jakiś zakres ataku strefowego, dzięki czemu każda może masowo czyścić pomieszczenie z diabelskich złoczyńców.