Kierownik projektu zespołu graficznego Microsoftu, Jianye Lu, napisał na swoim blogu post na temat tego, czego się spodziewać w kolejnych iteracjach DirectX 12. W tym poście Lu prezentuje szereg nowych funkcji DirectX 12, które są obecnie dostępne w Windows 10 Insider Preview Builds (20H1) za pośrednictwem Windows Insider i spodziewamy się, że w pierwszej połowie 2020 r. przejdzie czas na kolejną aktualizację funkcji systemu Windows.
Prawdopodobnie największym dodatkiem do DX12 będzie DirectX Raytracing Tier 1.1. Jeśli pamiętasz z zeszłego roku, Microsoft wprowadził wersję 1.0 DXR, na której opiera się ta wersja, aby pomóc "podnieść poziom filmowego fotorealizmu w czasie rzeczywistym do długiej listy gier".
Konkretne dodatki z wersją DXR 1.1 obejmują; obsługa dodatkowych modułów cieniujących dla istniejących obiektów stanu potoku raytracing, obsługa ExecuteIndirect dla raytracku, który wykorzystuje algorytmy adaptacyjne, oraz wprowadzenie Inline raytrace dla "nadmiarowego systemu ray shadera opartego na cieniowaniu". Microsoft zaleca programistom tworzenie aplikacji i rozwiązań przy użyciu DXR poziomu 1.0, a następnie dodanie funkcji poziomu 1.1, które uznają za korzystne. Firma nadal ściśle współpracuje z dostawcami GPU i twórcami gier, aby poprawić jakość i wydajność raytracku.
Kolejną zmianą nadchodzącą do DX12 jest DirectX Mesh Shader, który, jak się oczekuje, zwiększy elastyczność i wydajność potoku geometrii (patrz poniżej). Mówi się, że użycie shaderów siatki może zwiększyć wydajność, umożliwiając wstępne wyrównanie geometrii bez konieczności wysyłania nowych buforów do pamięci. Ponadto nowy stopień modułu cieniującego "umożliwia teselację, tworzenie instancji i dodatkowych scenariuszy ", mówi Lu z Microsoft.
Microsoft dodał DirectX Sampler Feedback do swojego interfejsu API. Mówi się, że ta funkcja znacznie poprawia przesyłanie tekstur - ładowanie odpowiednich danych we właściwym czasie w celu uzyskania największej wydajności, oraz funkcja cieniowania przestrzeni tekstur, która zmniejsza przestrzenną i czasową nadmiarowość renderowania.
Jeśli jesteś zainteresowany powyższym i chcesz dowiedzieć się więcej o tych zmianach, Lu Microsoft twierdzi, że strony DevBlogs zostaną zaktualizowane w ciągu najbliższych kilku tygodni, a każda z nowych funkcji wymienionych powyżej zostanie poszerzona o bardziej szczegółowe informacje techniczne.
Prawdopodobnie największym dodatkiem do DX12 będzie DirectX Raytracing Tier 1.1. Jeśli pamiętasz z zeszłego roku, Microsoft wprowadził wersję 1.0 DXR, na której opiera się ta wersja, aby pomóc "podnieść poziom filmowego fotorealizmu w czasie rzeczywistym do długiej listy gier".
Konkretne dodatki z wersją DXR 1.1 obejmują; obsługa dodatkowych modułów cieniujących dla istniejących obiektów stanu potoku raytracing, obsługa ExecuteIndirect dla raytracku, który wykorzystuje algorytmy adaptacyjne, oraz wprowadzenie Inline raytrace dla "nadmiarowego systemu ray shadera opartego na cieniowaniu". Microsoft zaleca programistom tworzenie aplikacji i rozwiązań przy użyciu DXR poziomu 1.0, a następnie dodanie funkcji poziomu 1.1, które uznają za korzystne. Firma nadal ściśle współpracuje z dostawcami GPU i twórcami gier, aby poprawić jakość i wydajność raytracku.
Kolejną zmianą nadchodzącą do DX12 jest DirectX Mesh Shader, który, jak się oczekuje, zwiększy elastyczność i wydajność potoku geometrii (patrz poniżej). Mówi się, że użycie shaderów siatki może zwiększyć wydajność, umożliwiając wstępne wyrównanie geometrii bez konieczności wysyłania nowych buforów do pamięci. Ponadto nowy stopień modułu cieniującego "umożliwia teselację, tworzenie instancji i dodatkowych scenariuszy ", mówi Lu z Microsoft.
Microsoft dodał DirectX Sampler Feedback do swojego interfejsu API. Mówi się, że ta funkcja znacznie poprawia przesyłanie tekstur - ładowanie odpowiednich danych we właściwym czasie w celu uzyskania największej wydajności, oraz funkcja cieniowania przestrzeni tekstur, która zmniejsza przestrzenną i czasową nadmiarowość renderowania.
Jeśli jesteś zainteresowany powyższym i chcesz dowiedzieć się więcej o tych zmianach, Lu Microsoft twierdzi, że strony DevBlogs zostaną zaktualizowane w ciągu najbliższych kilku tygodni, a każda z nowych funkcji wymienionych powyżej zostanie poszerzona o bardziej szczegółowe informacje techniczne.