Z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa wiele osób zostaje w domu i izoluje się, aby uniknąć zarażenia lub rozprzestrzenienia się choroby. W rezultacie zwiększono nacisk na infrastrukturę internetową w całej Europie, więc Netflix i kilka innych usług przesyłania strumieniowego wideo tymczasowo obniżają jakość, aby uniknąć awarii Internetu.

Ze względu na swoją popularność spadek jakości oferowanych filmów i seriali może znacznie zmniejszyć ruch w Internecie. W sumie Netflix dąży do zmniejszenia zużycia przepustowości o 25 procent, ale nie zostanie to osiągnięte poprzez zablokowanie opcji rozdzielczości, takich jak Ultra-HD lub HD. Zamiast tego obniżą oni przepływność używaną dla strumieni przy tych rozdzielczościach.

Netflix

W ramach wpisu na blogu, wiceprezes ds. dostarczania treści, Ken Florance, wyjaśnił: "Podjęte przez nas działania zachowują pełny zakres rozdzielczości wideo. Niezależnie od tego, czy zapłaciłeś za Ultra-High Definition (UHD), High Definition (HD) czy Standard Definition (SD) to powinieneś nadal otrzymywać wybraną jakość (w zależności od używanego urządzenia) ".
"Jeśli jesteś szczególnie wyczulony na jakość wideo, możesz zauważyć niewielki spadek jakości w każdej rozdzielczości", co oznacza, że będziesz przesyłać strumieniowo zawartość z mniejszą przepływnością niż wcześniej.

Netflix nie jest sam w tym tymczasowym przedsięwzięciu, bitrate takich stron jak YouTube, Amazon, Apple TV i Disney będą również obniżać domyślną jakość strumieni, starając się zmniejszyć obciążenie infrastruktury internetowej w ciągu najbliższych kilku tygodni.