Niemiecki dostawca motoryzacyjny Robert Bosch powiedział w czwartek, że opracował czujnik 3d (lidar), który pozwala samochodom "widzieć" trójwymiarowy obraz drogi, dążąc do obniżenia kosztów technologii, która mogłaby przyspieszyć rozwój samochodów autonomicznych.
Bosch powiedział, że ??opracowany wewnętrznie czujnik lidar, który pokaże na Consumer Electronics Show w Las Vegas w przyszłym tygodniu, obejmie zarówno dalekie, jak i bliskie odległości na autostradach i w mieście i będzie współpracować z kamerą firmy i technologie radarowe.
Lidar jest zbyt drogi do użytku na rynku masowym, ale gdyby powszechnie przyjęto tańszy czujnik lidarowy, mógłby dostarczyć więcej danych o głębokości, które pozwoliłyby samochodom samo-kierującym na wykrycie odległości od innych użytkowników dróg, takich jak piesi.
Członek zarządu Bosch, Harald Kroeger powiedział: "Bosch sprawia, że zautomatyzowana jazda staje się realną możliwością".
Początkowo przy użyciu nieporęcznych urządzeń spinningowych umieszczonych na dachu samochodów, programiści lidar przeszli na bardziej kompaktowe urządzenia półprzewodnikowe, które można montować na innych częściach samochodu, takich jak reflektory. Sprzedają się teraz za mniej niż 10 000 USD w ograniczonych ilościach, ale analitycy twierdzą, że muszą sprzedać za zaledwie 200 USD w produkcji masowej, aby stać się opłacalnym komercyjnie.
Bosch nie podał daty, szczegółów cenowych ani technologii dla swojego lidara, ale rzecznik powiedział, że firma pracuje nad tym, aby czujniki były "gotowe do produkcji", a nacisk zostanie położony na technologię "niedrogiego rynku masowego".
Lidar jest obecnie używany przez takie firmy jak General Motors, Ford i Alphabet's Waymo.
Tesla i Nissan uważają, że technologia jest zbyt droga, a Elon Musk nazwał lidar "głupcem", który był zbyt kosztowny i powiedział, że ktoś polegający na tej technologii był "skazany". Pojazdy Tesli polegają na kamerach i radarach jako systemie wizyjnym do samodzielnej jazdy.
Bosch powiedział, że ??opracowany wewnętrznie czujnik lidar, który pokaże na Consumer Electronics Show w Las Vegas w przyszłym tygodniu, obejmie zarówno dalekie, jak i bliskie odległości na autostradach i w mieście i będzie współpracować z kamerą firmy i technologie radarowe.
Lidar jest zbyt drogi do użytku na rynku masowym, ale gdyby powszechnie przyjęto tańszy czujnik lidarowy, mógłby dostarczyć więcej danych o głębokości, które pozwoliłyby samochodom samo-kierującym na wykrycie odległości od innych użytkowników dróg, takich jak piesi.
Członek zarządu Bosch, Harald Kroeger powiedział: "Bosch sprawia, że zautomatyzowana jazda staje się realną możliwością".
Początkowo przy użyciu nieporęcznych urządzeń spinningowych umieszczonych na dachu samochodów, programiści lidar przeszli na bardziej kompaktowe urządzenia półprzewodnikowe, które można montować na innych częściach samochodu, takich jak reflektory. Sprzedają się teraz za mniej niż 10 000 USD w ograniczonych ilościach, ale analitycy twierdzą, że muszą sprzedać za zaledwie 200 USD w produkcji masowej, aby stać się opłacalnym komercyjnie.
Bosch nie podał daty, szczegółów cenowych ani technologii dla swojego lidara, ale rzecznik powiedział, że firma pracuje nad tym, aby czujniki były "gotowe do produkcji", a nacisk zostanie położony na technologię "niedrogiego rynku masowego".
Lidar jest obecnie używany przez takie firmy jak General Motors, Ford i Alphabet's Waymo.
Tesla i Nissan uważają, że technologia jest zbyt droga, a Elon Musk nazwał lidar "głupcem", który był zbyt kosztowny i powiedział, że ktoś polegający na tej technologii był "skazany". Pojazdy Tesli polegają na kamerach i radarach jako systemie wizyjnym do samodzielnej jazdy.