The New York Times donosi, że przestępcy szantażują różne restauracje, nawet te z gwiazdkami Michellin prosząc o cyfrowe karty podarunkowe w zamian za nie wystawienie negatywnych opinii na Google. Nie prześlesz karty podarunkowej - dostaniesz masę negatywnych opinii z jedną gwiazdką.

Scam

Według NYT każda dotknięta tym szantażem restauracja otrzymała te same groźby e-mailowe, w których straszone są one jednogwiazdkowymi opiniami na Google. W mailu od naciągaczy czytamy "Szczerze przepraszamy za nasze działania i nie chcemy zaszkodzić Twojej firmie" Nadawaca tych maili twierdzi, że mieszka w Indiach, a okup w postaci karty podarunkowej Google Play o wartości 75 USD będzie wystarczającym powodem do zaniechania wystawiania negatywnych opinii.

Alan B. Watkins, konsultant ds. cyberbezpieczeństwa i autor "Creating a Small Business Cybersecurity Program" wyjaśnił w publikacji, że tego typu cyberprzestępczość jest prawie niemożliwa do zapobiegania, zwłaszcza że płatności kartami podarunkowymi są niezwykle trudne do wyśledzenia. Właściciele restauracji mogą polegać jedynie na powiadamianiu władz, informowaniu klientów o sytuacji, i co być może najbardziej frustrujące - przechodzenia przez system Google.

NYT donosi, że niektóre restauracje znalazły pomoc dzięki Google ale są i tacy którzy mają z tym ogromny problem.

"Tracę rozum" - powiedział kierownik EL Ideas w Chicago, który twierdzi, że Google odpowiedziało restauracji, że zgodnie z wytycznymi dotyczącymi moderacji, recenzja nie może zostać usunięta.
"Jesteś po prostu bezbronna" - powiedziała NYT Julianna Yang, dyrektor generalna restauracji Sons & Daughters w San Francisco. "Wygląda na to, że po prostu siedzimy kaczki."

Według NYT komentarze pozostawiane przez oszustów nie mają co prawda kontekstu, ale i tak raczej jest to sytuacji do przysłowiowej "bani". A gdy ktoś idzie na bitwę z moderacją Google, to nie pozostaje nam życzyć nic innego jak - powodzenia!