Proces ten może mieć duży wpływ na koszty budowy zestawów akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Obecne zbiory surowców Tesli wymagają kobaltu, rzadkiego metalu związanego z wątpliwymi praktykami wydobywczymi w Demokratycznej Republice Konga, Zambii i innych miejscach.
Warto zauważyć, że Tesla nie opublikowała żadnych konkretnych danych dotyczących dokładnej liczby akumulatorów, które faktycznie poddano recyklingowi w zeszłym roku. Według danych firmy, w 2020 r. z akumulatorów Tesli poddano recyklingowi 1300 ton niklu, 400 ton miedzi i 80 ton kobaltu. Akumulator Tesli został zaprojektowany tak, aby przetrwać sam pojazd. Z tego powodu niewiele konsumenckich akumulatorów Tesli - nawet tych z naszych prawie dziewięcioletnich samochodów Model S - zostało do tej pory wycofanych z eksploatacji.
Tesla pracowała nad tym procesem z firmami zewnętrznymi od ponad dwóch lat , ale nie podawała żadnych szczegółów. ,,Niewielka liczba baterii poużytkowych, które otrzymujemy, pochodzi głównie z naszej floty pojazdów na drogach, głównie z pojazdów taksówkowych''- twierdzi Tesla.
Firma zauważyła również, że Model S jest w produkcji dopiero od dziewięciu lat, i "prawdopodobnie minie trochę czasu, zanim zaczniemy otrzymywać z powrotem baterie w większych ilościach".

