
Kontenerowiec klasy Golden, jeden z największych na świecie spędził 106 dni w Kanale Sueski po tym, jak w marcu beznadziejnie utknął w kanale na prawie tydzień. Kanał Sueski odpowiada za około 15 procent światowego handlu. Kłopotliwa sytuacja z blokadą Kanału Sueskiego zakończyła się stratami rzędu wielu miliardów dolarów w światowym handlu. Po całej historii wyciągania Ever Given z mielizny w Kanale Sueskim, statek ten został szybko przejęty przez władze egipskie w połowie kwietnia, które twierdziły, że właściciel, japoński holding Shoei Kisen Kaisha, jest im winien 900 milionów dolarów. Kwota ta została ostatecznie obniżona do 550 milionów dolarów.
Według Reuters, holding Shoei Kisen Kaisha podpisał ugodę odszkodowawczą, dając Ever Given zielone światło, aby w końcu mógł opuścić Kanał Sueski. Statek dołączył do konwoju w kierunku północnym i będzie musiał przejść kolejną inspekcję nurkową kadłuba w następnym porcie.