GameGAN został przeszkolony poprzez obejrzenie 50 000 rozgrywek w PAC-MANa, po których AI może odtworzyć klasyczną grę - bez podstawowego silnika gry. GameGAN jest zbudowany przy użyciu generatywnej sieci przeciwników (Generative Adversarial Network, GAN). Według pioniera AI, Yanna LeCuna, który nadzoruje badania nad sztuczną inteligencją na Facebooku, sieci GAN są " najciekawszym pomysłem w zakresie uczenia maszynowego w ciągu ostatnich 10 lat".


To pierwsze badanie, które emuluje silnik gry za pomocą sieci neuronowych opartych na GAN" - powiedział Seung-Wook Kim, badacz NVIDII i główny autor projektu. "Chcieliśmy sprawdzić, czy sztuczna inteligencja może nauczyć się zasad otoczenia, patrząc wyłącznie na rozgrywkę. I tak się stało."

Ale badania nie mają na celu wyłącznie odtwarzania gier, ponieważ Nvidia zatrudnia obecnie 200 naukowców skupionych na sztucznej inteligencji z nadzieją, że któregoś dnia pomoże w innych obszarach, takich jak "rozpoznawanie obrazów, samochody bezzałogowe, robotyka i grafika".

Nvidia udostępni stworzoną przez AI grę pod koniec tego roku na AI Playground, gdzie każdy może jej doświadczyć na własną rękę.

Więcej szczegółów Nvidii dotyczących GameGAN można przeczytać TUTAJ .