Crytek właśnie wypuścił Neon Noir, nowy test porównawczy agnostycznego ray tracingu sprzętowego / API. Benchmark został po raz pierwszy pokazany podczas prezentacji w marcu na GDC 2019. Od teraz jest bezpłatnie dostępny dla użytkowników, chcących przetestować możliwości swoich komputerów.

Neon Noir został opracowany na "specjalnie zaprojektowanej wersji CRYENGINE 5.5", a funkcja ray tracingu oparta jest na opcji całkowitego oświetlenia, oferowanej przez CRYENGINE. Benchmark jest niezależny od sprzętu / interfejsu API, co oznacza, że można go uruchomić na dowolnym nowoczesnym GPU AMD lub NVIDIA.

Po uruchomieniu testu porównawczego zostanie wyświetlony wynik z wynikiem opartym na wydajności sprzętu i wybranych ustawieniach. Konfigurowalne ustawienia to: rozdzielczość, RayTracing, Pełny ekran i Pętla.

W przypadku ustawienia RayTracing istnieją dwie opcje: Bardzo wysoka i Ultra. Za pomocą obu można pokazać "w jaki sposób nowa technologia może zostać dostosowana do różnych poziomów wydajności przez programistę lub użytkownika". Dzięki ustawieniu Bardzo wysoka istnieje ustawienie silnika o nazwie "LowSpecMode", które jest ustawione na 1, podczas gdy w Ultra jest ustawione na 0. Po ustawieniu na 1 rozdzielczość odbić w scenie jest zmniejszona. Na przykład, gdy RayTracing jest ustawiony na Bardzo wysoki, scena renderowana w rozdzielczości 1080p będzie miała odbicia w rozdzielczości 763p.

Akunwf5fjwyen9oq

Wymagania systemowe do uruchomienia Neon Noir są następujące:
  • AMD Ryzen 5 2500X CPU / Core i7-8700
  • AMD Vega 56 8 GB VRAM / NVIDIA GTX 1070 8 GB VRAM
  • 16 GB RAM
  • Windows 10 x64
  • DX11
Benchmark jest wyposażony w pełną integrację Razer Chroma RGB, dzięki czemu sprzęt i urządzenia peryferyjne obsługujące Razer Chroma synchronizują się z tym, co dzieje się na scenie porównawczej. Ta integracja Razer Chroma RGB pojawi się później w CRYENGINE. Funkcja ray tracingu pojawi się również w CRYENGINE w 2020 roku i będzie obsługiwać Vulkan i DirectX 12. Neon Noir można pobrać TUTAJ.