Crytek właśnie wypuścił Neon Noir, nowy test porównawczy agnostycznego ray tracingu sprzętowego / API. Benchmark został po raz pierwszy pokazany podczas prezentacji w marcu na GDC 2019. Od teraz jest bezpłatnie dostępny dla użytkowników, chcących przetestować możliwości swoich komputerów.
Neon Noir został opracowany na "specjalnie zaprojektowanej wersji CRYENGINE 5.5", a funkcja ray tracingu oparta jest na opcji całkowitego oświetlenia, oferowanej przez CRYENGINE. Benchmark jest niezależny od sprzętu / interfejsu API, co oznacza, że można go uruchomić na dowolnym nowoczesnym GPU AMD lub NVIDIA.
Po uruchomieniu testu porównawczego zostanie wyświetlony wynik z wynikiem opartym na wydajności sprzętu i wybranych ustawieniach. Konfigurowalne ustawienia to: rozdzielczość, RayTracing, Pełny ekran i Pętla.
W przypadku ustawienia RayTracing istnieją dwie opcje: Bardzo wysoka i Ultra. Za pomocą obu można pokazać "w jaki sposób nowa technologia może zostać dostosowana do różnych poziomów wydajności przez programistę lub użytkownika". Dzięki ustawieniu Bardzo wysoka istnieje ustawienie silnika o nazwie "LowSpecMode", które jest ustawione na 1, podczas gdy w Ultra jest ustawione na 0. Po ustawieniu na 1 rozdzielczość odbić w scenie jest zmniejszona. Na przykład, gdy RayTracing jest ustawiony na Bardzo wysoki, scena renderowana w rozdzielczości 1080p będzie miała odbicia w rozdzielczości 763p.
Wymagania systemowe do uruchomienia Neon Noir są następujące:
Neon Noir został opracowany na "specjalnie zaprojektowanej wersji CRYENGINE 5.5", a funkcja ray tracingu oparta jest na opcji całkowitego oświetlenia, oferowanej przez CRYENGINE. Benchmark jest niezależny od sprzętu / interfejsu API, co oznacza, że można go uruchomić na dowolnym nowoczesnym GPU AMD lub NVIDIA.
Po uruchomieniu testu porównawczego zostanie wyświetlony wynik z wynikiem opartym na wydajności sprzętu i wybranych ustawieniach. Konfigurowalne ustawienia to: rozdzielczość, RayTracing, Pełny ekran i Pętla.
W przypadku ustawienia RayTracing istnieją dwie opcje: Bardzo wysoka i Ultra. Za pomocą obu można pokazać "w jaki sposób nowa technologia może zostać dostosowana do różnych poziomów wydajności przez programistę lub użytkownika". Dzięki ustawieniu Bardzo wysoka istnieje ustawienie silnika o nazwie "LowSpecMode", które jest ustawione na 1, podczas gdy w Ultra jest ustawione na 0. Po ustawieniu na 1 rozdzielczość odbić w scenie jest zmniejszona. Na przykład, gdy RayTracing jest ustawiony na Bardzo wysoki, scena renderowana w rozdzielczości 1080p będzie miała odbicia w rozdzielczości 763p.
Wymagania systemowe do uruchomienia Neon Noir są następujące:
- AMD Ryzen 5 2500X CPU / Core i7-8700
- AMD Vega 56 8 GB VRAM / NVIDIA GTX 1070 8 GB VRAM
- 16 GB RAM
- Windows 10 x64
- DX11