Oprócz komfortu odbiorców, znacząco podnosi on również bezpieczeństwo doręczenia paczek za pobraniem w trakcie pandemii koronawirusa. Podanie kodu kurierowi może odbyć się na odległość. Eliminujemy w ten sposób konieczność wymiany banknotów i monet, które nie mogą być zdezynfekowane. BLIK jest również bezpieczniejszy niż płatność kartą. Ta jest tylko teoretycznie bezdotykowa, wymaga bowiem wprowadzenia kodu PIN na terminalu już przy transakcjach o wartości powyżej 100 złotych. Ten sam limit w przypadku BLIKA to aż 50 tys. złotych.

Z uwagi na aktualna sytuację społeczną związaną z pandemią COVID-19 oraz w trosce o bezpieczeństwo i zdrowie odbiorców paczek oraz kurierów, Zarząd GLS Poland zdecydował o udostępnieniu tej opcji płatności za przesyłki pobraniowe w standardowej cenie usługi CashService, bez dodatkowych opłat. Firmie GLS zależy na upowszechnieniu tej opcji, która w ich przekonaniu zwiększa poczucie bezpieczeństwa oraz komfort Państwa klientów, odbiorców paczek. Nie chcemy, aby dodatkowy koszt obsługi zaważył na tym, czy wybrany zostanie BLIK, czy może mniej bezpieczna forma płatności.

GLS informuje jednocześnie, że z uwagi na dodatkowo pojawiające się koszty transakcji z użyciem BLIK, w przyszłości planujemy wprowadzenie opłaty z tytułu użycia tej opcji uiszczenia opłaty. Szczegółowe informacje w tym zakresie zostaną Państwu przekazane w stosownym czasie w odrębnym komunikacie lub bezpośrednio przez Państwa opiekunów handlowych ze strony GLS Poland.
W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta.