Zaledwie dwa dni temu AMD ogłosiło swoją technologię upscalingu FidelityFX SuperResolution dla komputerów stacjonarnych z systemem Windows. Jason Ronald, dyrektor ds. zarządzania programami w konsoli Xbox ogłosił, że FSR będzie częścią Xbox GDK (Game Development Kit), który będzie umożliwiał korzystanie z technologii FSR w systemach Xbox Series X, Xbox Series S, Xbox One X i Xbox One.



AMD FSR umożliwi twórcom gier dostosowanie jakości obrazu, aby zapewnić wyższą liczbę klatek na sekundę. FSR to technologia, która nie jest oparta na algorytmach sieci neuronowych, ale na technologii upscalingu, która jest już obsługiwana przez szeroką gamę procesorów graficznych, w tym grafikę AMD RDNA2 w Xbox Series X|S i serii One opartej na GCN. Póki co nie wiadomo kiedy powinniśmy spodziewać się pierwszych gier na Xboksa z obsługą FSR, ale można przypuszczać, że w tym momencie to tylko kwestia tygodni aż pokażą się pierwsze tytuły. Niektórzy producenci gier pokazali jak łatwo jest zaimplementować FSR do kodu swoich gier, twierdząc przy tym, że zajmuje to raptem tylko kilka godzin.