Facebook coraz bardziej skupia się na usługach z zakresu wideo, gdyż Mark Zuckerberg widzi w tym przyszłość. Do potęgi jaką jest YouTube Facebookowi jeszcze daleko, ale twórcy popularnej społecznościówki chcąc to zmienić.

Facebook rozpoczął informować użytkowników wrzucających filmy z YouTube'a o możliwości wgrania wideo bezpośrednio do serwisu. Przykładowy komunikat widzicie poniżej (w polskiej wersji serwisu jeszcze się nie wyświetla).

Facebook twierdzi, że wgranie wideo bezpośrednio do niego jest lepszym wyjściem, gdyż użytkownicy wolą natywne filmy, a poza tym można śledzić sukces w Page Insights.

Poza tym, że Facebook namawia użytkowników o zapomnieniu o YouTubie, to ponadto w ostatnim czasie wprowadza naprawdę sporo zmian i udoskonaleń obejmujących obsługę wideo. Wśród ostatnich nowości warto wymienić m.in. odświeżone narzędzie do uploadowania filmów. Ponadto Mark Zuckerberg testuje możliwość uruchamiania filmów w osobnym oknie. Po to, abyśmy mogli, w trakcie oglądania wideo, nadal przewijać stronę z aktualnościami.

Oczywiście, fakt iż Facebook informuje o możliwości dodania filmu nie oznacza, że w niedługim czasie zlikwiduje możliwość publikowania filmów z serwisu YouTube. Na to z pewnością się nie zanosi i decyzja należy do was.

Firma ProLine aktywnie uczestniczy w portalach społecznościowych. Zapraszamy do kontaktów przez kanały socialmedia: