Microsoft zapowiedział Surface'a 3 pod koniec zeszłego miesiąca i zaraz po tym uruchomiono przedsprzedaż tabletu (w cenie od 499 dolarów). Wtedy też przekazano, że rynkowy debiut urządzenia odbędzie się na początku maja, a więc już za kilka dni. Microsoft rusza więc z kampanią marketingową, a jedną z jej części jest nowa reklama zatytułowana: 3, 2, 1... Go!
Jak widzimy, na nowym filmie gigant z Redmond zachwala między innymi specjalną podstawkę, dostępność klawiatury czy możliwość pracy z wykorzystaniem rysika Surface Pen.

Tym razem Microsoft podarował sobie i nie nawiązuje do konkurencyjnych produktów, jak iPad, co robił wiele razy w przeszłości przy okazji premiery starszych Surface'ów. Kto wie, a może na dniach zostaniemy uraczeni nowym, podobnym filmem.

Specyfikacja techniczna Surface 3:
  • Ekran ClearType o przekątnej 10,8" i rozdzielczości full HD (1920 x 1280 pikseli), który można obsługiwać rysikiem Surface Pen;
  • 4-rdzeniowy procesor Intel Atom x7-Z8700 1,6 GHz (2,4 GHz w trybie Turbo Boost);
  • 2 lub 4 GB pamięci operacyjnej RAM;
  • 64 lub 128 GB pamięci na dane;
  • czytnik kart pamięci microSD;
  • Wi-Fi 802.11ac, Bluetooth 4.0, opcjonalnie modem 4G/LTE;
  • złącza USB 3.0, Mini DisplayPort, microUSB (będące portem ładowania);
  • kamerkę 3,5 Mpix do wideo rozmów, aparat fotograficzny 8 Mpix;
  • baterię, która ma zapewnić do 10 godzin pracy;
  • dwa głośniki Dolby Digital.

Surface 3 pracuje w oparciu o system Windows 8.1 (z bezpłatną aktualizacją do Windows 10). Tablet ma wymiary 267 x 187 x 8.7 mm i waży 622 gramy (bez akcesoriów). Na wyposażeniu znajduje się także roczny abonament w usłudze Office 365 Personal.